رحمان احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه در محله «پشت تب» طرف شیلان در یک منزل مسکونی اتفاق افتاد که با مطلع شدن این سازمان بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شدند. 

وی ادامه داد: در این منزل ۲ نفر از اعضای یک خانواده دچار گارگرفتگی شدید شده و از حال رفته بودند که زن صاحب خانه این خانواده با دیدن صحنه گاز گرفتگی این 2 نفر دچار حمله قلبی شد.

وی اضافه کرد: حال دو نفر مصدوم رو به بهبودی است ولی صاحبخانه که زنی ۶۰ ساله است هم اکنون در بیمارستان بستری بوده و حال عمومی وی نامساعد گزارش شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اظهار داشت: این حادثه براثر نشت گاز مونوکسید کربن از آبگرمکن به داخل خانه سرایت کرده و موجب مسموم شدن اعضای خانواده شده بود.

وی به شهروندان توصیه کرد: هنگام نصب سیستم‌های گرمایشی و آبگرمکن از اتصالات استاندارد استفاده کرده و از مسدود نبودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.

احمدی یادآور شد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

امسال این اولین مورد گازگرفتگی گزارش شده در مهاباد است.

گاز مونوکسیدکربن بی‌رنگ و بی‌بو بوده که بر اثر احتراق ناقص سوخت هنگام روشن بودن وسایل گازی ازجمله بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق‌گاز تولید شده و به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و بسته بودن محیط، ایجاد مسمومیت می‌کند.

سردرد مبهم، ضعف عضلانی و سرگیجه،حالت تهوع و استفراغ، تنگی نفس، گیجی و خواب آلودگی، تاری دید و تشنج ازجمله علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.