مهین فرهادی‌زاد روز پنج‌شنبه در حاشیه گردهمایی نائب‌رییسان بانوان هیأت‌های استانی فدراسیون ورزش‌های همگانی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانوان بعد از پیروزی‌ انقلاب اسلامی وارد عرصه‌های مختلف از جمله ورزش شدند و توانستند علاوه بر کسب موفقیت‌های بی‌نظیر در این عرصه‌ها، نیازهای مردم در حوزه فعالیت‌های اجتماعی را نیز رفع کنند؛ ورزش همگانی به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های ورود بانوان محسوب می‌شود و تلاش می‌کنیم این قشر بیش از پیش در این عرصه حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: ورزش سبب ایجاد شور و نشاط، تندرستی و سرزندگی بانوان می‌شود و باید این فضا را ایجاد کنیم که حضور مردم به ویژه بانوان در ورزش همگانی‌ بیشتر شود تا زنانی قدرتمند در اجتماع داشته باشیم.

«فرهادی‌زاد» با اشاره به حرکت دنیا به سمت برابری بین مردان و زنان، افزود: ما بیش از بقیه برای رسیدن به برابری بین این دو قشر تلاش کرده‌ایم و امیدواریم امکانات، مسابقات و میزان توجه به بانوان نیز افزایش یابد و خوشحالیم در ورزش همگانی، محوریت اصلی را به بانوان اختصاص داده‌ایم.

وی اضافه کرد: طی سال آینده چند برنامه خاص بانوان در زمینه ورزش همگانی‌ علاوه بر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده فدراسیون همگانی با همکاری وزارت ورزش اجرا خواهیم کرد که بازی‌های روستایی زنان و طبیعت‌گردی از جمله آنهاست.

«میترا روحی» نایب‌رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی هم در این گردهمایی با اشاره به توسعه ورزش همگانی در بین همه اقشار به ویژه بانوان، گفت: امسال ۳۸۹ همایش، ۲۱۰ برنامه منسجم فرهنگی و ۶۴۷ مسابقه همگانی در بین بانوان برگزار شده‌است.

وی افزود: باید فرهنگ ورزش بدون جایزه رونق بگیرد تا روح و جسم مردم بیش از پیش با ورزش مانوس شود. 

گردهمایی نائب‌رییسان بانوان هیأت‌های استانی فدراسیون ورزش های همگانی استان‌های سراسر کشور به مدت ۲ روز به میزبانی ارومیه در هتل پارک این شهر در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.