مدیر اجرایی این رقابت‌ها در حاشیه برگزاری آن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ۱۶ تیم دانشجویی امروز در ۲ نوبت در رشته‌ سازه‌های «فشاری» و «متمرکز» با اوزان بین ۵۰ تا ۱۴۰ گرم وزن هم به رقابت پرداختند.

پیام شیخ‌محمدی با بیان اینکه این مسابقات برای اولین بار در این شهرستان برگزار شد گفت: در نظر داریم هر ساله این مسابقات را در مهاباد برگزار کنیم که از سال آینده به صورت منطقه‌ای و از سال‌های بعد نیز در وسعت بیشتری برگزار خواهد شد. 

وی اضافه کرد: پیش از برگزاری این رقابت‌ها با برگزاری یک کارگاه آموزشی سه‌روزه و با شرکت بیش از ۲۰ دانشجویان رشته‌های معماری و عمران این شهرستان، آنها با نحوه ساختن سازه‌های ماکارونی و اهمیت آن به صورت عملی آشنا شدند. 

وی ترویج کار گروهی و بهره‌گیری از خلاقیت دانشجویان را یکی از اهداف برگزاری این رقابت‌ها عنوان کرد و گفت: در این مسابقه‌ها در رشته فشاری ۱۲ تیم و در رشته متمرکز نیز چهار تیم دانشجویی حضور داشتند. 

«شیخ محمدی»، ایجاد روحیه رقابت سالم، آشناسازی دانشجویان با نحوه ساخت یک سازه در مقیاس کوچک و مشکلات ناشی از آن، ایجاد روحیه همکاری و تعامل در دانشجویان، مرور دروس مرتبط مثل مقاومت مصالح، تحلیل و بارگذاری را از دیگر اهداف این مسابقه عنوان کرد.

این مسابقات در ایران از سال ۱۳۸۲ آغاز شده و هر ساله دانشگاه‌های کشور مسابقات را برگزار می‌کنند؛ تاریخچه جهانی این مسابقات نیز به سال ۱۹۸۸ در کانادا برمی‌گردد.

در شهرستان مهاباد هم‌اکنون دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، دانشگاه غیرانتفاعی میعاد و دانشکده پرستاری فعالیت دارد که در مجموع بیش از هفت هزار دانشجو در آنها به تحصیل اشتغال دارند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای دانشگاهی مهم آذربایجان غربی محسوب می‌شود. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.