روز گذشته بخشی از اصولگرایان ارومیه که تعداد آنان بیشتر از ۱۵۰ نفر نبود در مسجد «رضاآباد» این شهر گردهم آمدند تا شورای مرکزی خود را تحت عنوان «شانا» برگزینند؛ در پایان این رای‌گیری محفلی نیز ۱۰ نفر به عنوان اصلی و پنج نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

رصد شبکه‌های اجتماعی حکایت از آن دارد که نه تنها این گردهمایی با تنش‌هایی روبه‌رو بود، بلکه مورد اعتراض بخش قابل توجهی از اصولگرایان دعوت نشده به این گردهمایی قرار گرفت.

برخی از اصولگرایان حاضر در این گردهمایی نسبت به فصلی و صرفا انتخاباتی بودن این دورهمی‌ها اعتراض داشتند که تا دقایقی موجب به تنش کشیدن آن شد.

همچنین جمعی دیگر از اصولگرایان دعوت‌نشده به این دورهمی با درج مطالبی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه «مشخص نیست تا کی قرار است جمعی چند ۱۰ نفری خود را برتر از مردم بدانند و در جلسات محفلی برای مدیریت افکار و رای مردم تصمیم‌گیری کنند» یا «چندبار مردم باید دست رد بر سینه امثال جمنا و شانا بزنند تا آقایان به خود بیایند؟» به نقد همفکران خود پرداختند.

به نظر می‌رسد حامیان تشکیلاتی رییس دولت نهم و دهم در آذربایجان‌غربی از عمده مخالفان «شانا» و همفکران سابق  خود هستند.

با توجه به اتفاقات اخیر و پیش‌بینی ریزش به نسبت بیشتر رای از سبد اصولگرایان و موضع احتمالی جبهه «شانا» با نمایندگان فعلی اصولگرا در ارومیه، احتمال توفیق لیست این جبهه دور از ذهن خواهد بود ولی تا مشخص نشدن لیست قطعی که پس از احراز صلاحیت‌ها اعلام می‌شود، نمی‌توان به یک پیش‌بینی نزدیک به واقیعت دست یافت.

آنچه که در ارومیه مشهود بوده و در گذشته نیز به اثبات رسیده‌است، احزاب و جبهه‌های مردمی تنها تا حدودی به سبد رای نامزدهای مورد حمایت خواهند افزود و همچون پایتخت نقش تعیین‌کننده‌ای در نتیجه انتخابات ندارد.

«شانا» قرار است از بین نامزدهای انتخاباتی یازدهیمن دوره انتخابات مجلس از گزینه‌های همفکر حمایت کند و نوع یارگیری این جبهه نشان می‌دهد نسبت به دوره گذشته که با عنوان «جمنا» فعال بود، تشکیلاتی‌تر عمل خواهد کرد.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی «جمنا» یک حزب سیاسی انقلابی است که در پنجم دی ۱۳۹۵ تأسیس شد؛ هدف نخست این جبهه حضور فعال و اجماع اصولگرایان در دوازدهمین دوره انتخاب ریاست‌جمهوری بود.

نخستین مخالفت با این جبهه در آذربایجان‌غربی به خاطر ترکیب آن، توسط رییس شورای هماهنگی حزب‌الله شمال‌غرب و مدیر مسوول هفته‌نامه خط انقلاب انجام شد.

این جبهه طی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در آذربایجان‌غربی نیز فعال بود که از گزینه اصولگرایان در آن دوره حمایت کرد ولی با وجود تمامی تلاش‌ها، اکثریت رای در این استان به سبد «حسن روحانی» سرازیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.