انور امینی‌خواه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بوکان به کشت جو اختصاص پیدا کرده که این رقم در سال گذشته هفت هزار هکتار بود.

وی با بیان اینکه از مجموع اراضی زیر کشت جو در بوکان یک هزار و ۴۰۰ هکتار، آبی است، اظهار داشت: در راستای انجام کشت پاییزه هماهنگی‌های لازم برای توزیع بذر اصلاح شده پرورشی و گواهی شده برای کشاورزان انجام یافته است.

وی اضافه کرد: کشاورزان و بهره‌برداران در صورتی که از بذرهای مرغوب، اصلاح شده و ضدعفونی شده با رعایت تاریخ مناسب کشت استفاده و به موقع با علف‌های هرز مبارزه و به توصیه‌ها و راهنمایی‌های مروجان و کارشناسان ترویج و زراعت و حفظ نباتات عمل کنند، دستیابی به تولید بالا به طور کامل امکان‌پذیر خواهد بود .

وی دلیل افزایش سطح زیر کشت جو را خشکسالی‌های اخیر و مقاوم بودن این محصول در مقابل کم آبی، رعایت تناوب زراعی و مقاوم بودن این محصول در مقابل آفات و امراض گیاهی عنوان کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی بوکان افزود: در سال زراعی جاری همچنین ۷۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد که ۹ هزار هکتار آن به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت شده‌است.

بوکان ۱۱۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و هر ساله مقام نخست تولید گندم آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص می‌دهد که بر این اساس به انبار غله این استان مشهور شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.