علی مصطفوی روز پنج‌شنبه در جلسه جلب مشارکت‌های مردم‌نهاد برای توسعه نظم و امنیت عمومی، افزود: تمام امور در نظام جمهوری اسلامی به نوعی متکی به رای، مشارکت و حضور همه‌جانبه مردم در صحنه‌های مختلف است و باید با تلاش بیشتر مشارکت مردم را در بحث‌های مختلف به خصوص در تامین امنیت فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی وظیفه شاخص‌تری برای جلب مشارکت مردم دارد، اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند مردم را نسبت به امنیت جامعه حساس کنند و ضرورت مشارکت آنان در انتخابات را به مردم آموزش دهند.

وی همچنین نسبت به استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، خیران و پویش‌های مردمی برای جلب مشارکت‌های مردمی تاکید و اضافه کرد: جمهوری اسلامی برای مشارکت مردم در امور مختلف کشور اهمیت خاص و ویژه‌ای قایل است و بر همین اساس مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو دنبال می‌شود.

«مصطفوی» با اشاره به هوشیاری مردم این منطقه، گفت: مردم این استان همواره با حمایت و پشتیبانی خود حامی نظام و انقلاب بودند و مشارکت همه‌جانبه خود را نشان داده‌اند.

وی ادامه داد: تقویت روحیه همدلی و همبستگی، احساس مسوولیت و نشاط اجتماعی از ثمره‌های مشارکت اجتماعی همه‌جانبه در جامعه است.

بر پژوهش‌های دانشگاهی «ثبات و پایداری امنیت تنها از رهگذر نهادینه کردن آن در یک جامعه و احساس مشارکت و مسوولیت عمومی در قبال امنیت حاصل می‌شود». 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.