دکتر جواد آقازاده شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این مرکز درمانی در حال احداث و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نظر داریم ١٠ درصد باقی‌مانده روند اجرایی این طرح را تا پایان امسال به اتمام برسانیم تا تجهیز آن نیز بلافاصله آغاز شود.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح تاکنون ١٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن ۶٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
دکتر آقازاده افزود: این طرح که به ابتکار دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد مرکزی فوق تخصصی برای بیماری‌های زنان و زایمان احداث شده، ۳۰۰ تختخوابی است و تمام نیازهای این بخش را پس از افتتاح پوشش می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این بیمارستان در راستای کاهش بار بیمارستان کوثر ارومیه طراحی و ساخته شده‌است، گفت: پس از ساخت آن حوزه زنان از بیمارستان مطهری جدا شده و آن مرکز درمانی نیز به طور کامل به کودکان اختصاص می‌یابد.
طرح بیمارستان جامع زنان و زایمان ارومیه در زمینی به وسعت ۳۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۲۴ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال در هشت طبقه و با ۳۰۰ تخت بیمارستانی در حال ساخت است.
عملیات احداث بیمارستان جامع زنان و زایمان ارومیه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است؛ این بیمارستان دارای امکاناتی نظیر بخش تصویربرداری، رادیوگرافی، سونوگرافی، اورژانس، درمانگاه عمومی، درمانگاه تخصصی، مرکز تصویربرداری، ۹ اتاق عمل، ۱۵ تخت ویژه ICU، اتاق LDR، اتاق ایزوله، ۱۲ تخت NICU (مراقبت های ویژه نوزادان) و بخش های بستری است.
پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید وضعیت بیمارستان زنان و زایمان کوثر نامناسب تشخیص داده شد و برنامه‌ریزی لازم برای جایگزینی این بیمارستان انجام گرفت؛ بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه در خیابان حسنی ارومیه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.