بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی و بین‌المللی میلاد اولین بیمارستان هوشمند کشور به شمار می‌رود که با پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است؛ این بیمارستان هم‌تراز مراکز درمانی هوشمند در کشورهای اتریش و کره‌جنوبی می‌باشد و خدمات‌رسانی در آن مطلوب‌تر از بیمارستان‌های کشورهای همسایه ایران خواهد بود.

فاز اول این بیمارستان بین‌المللی سال گذشته شامل ۱۲۰ تخت و ۶ اتاق عمل و بخش‌های icu و ccu، مرکز تصویربرداری و آزمایشگاه با حضور «معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان بین‌المللی میلاد در کنار سایر طرح‌های بزرگ درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی می‌تواند ارومیه را به یکی از قطب‌های جذب گردشگری سلامت در منطقه تبدیل شود زیرا وجود فناوری هوشمند در بیمارستان‌های آینده بدون‌شک نویدبخش ورود به عصری جدید در حوزه درمان و پزشکی خواهد بود.

زیرا در یک بیمارستان هوشمند با استفاده از سامانه‌های گوناگون الکترونیکی، کنترلی، مخابراتی و نرم‌افزاری، تلاش می‌شود به بهترین نحو ممکن و در کمترین زمان ارتباط موثری بین بخش‌های بیمارستان و همچنین پرسنل با بیماران برقرار شود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری برای افتتاح طرح‌های درمانی ورزشی و همچنین بررسی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه به آذربایجان‌غربی سفر کرده است و وزیر نیرو، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر ورزش و جوانان، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از معاونان برخی از وزارتخانه‌ها در این سفر «جهانگیری» را همراهی می‌کنند.

صبح فردا (پنجشنبه) نیز معاون اول رییس‌جمهوری فاز دوم بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) میاندوآب را افتتاح و پس از آن از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید می‌کند و بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه و حضور در جلسه ستاد احیای دریاچه نیز از دیگر برنامه‌های وی در سفر ۲ روزه‌اش به آذربایجان‌غربی است.

افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه آخرین برنامه سفر معاون اول رییس‌جمهوری در عصر فردا(پنجشنبه) است؛ ورزشگاهی که عملیات ساخت آن طی سال ۱۳۸۳ در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع آغاز شد و اکنون ۱۵ سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد.

اعضای کابینه دولت دکتر روحانی از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون بارها به این استان مرزی سفر کرده‌اند و همواره در این سفرها گرهی از مشکلات آذربایجان‌غربی گشوده شده‌است.

جهانگیری رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه است و سفر ایشان به آذربایجان‌غربی که سهم مهمی در تامین آب این حوضه آبریز دارد، هم از لحاظ پیگیری پیشرفت طرح‌های این ستاد و هم تقویت امیدواری مردم منطقه نسبت به احیای نگین آبی آذربایجان مهم به نظر می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.