مختار خانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرندگان در مسیر معادن نمک اطراف روستای «انگنه» که عمق آب کم بوده و نمک بسیار است در حین گشت زنی ماموران یگان حفاظت ارومیه مشاهده شدند.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت ارومیه بعد از نجات این پرندگان و انتقال به محیط‌بانی، آنان را شستشو و تیمار کرده و بعد از اطمینان از سلامت‌شان در پارک ملی رهاسازی کردند.

وی با اشاره به دستگیری چهار شکارچی در دره شهدای ارومیه نیز گفت: از این چهار نفر چهار قبضه اسلحه شکاری به همراه ۱۱ عدد کبک کشف و ضبط شد که بعد از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع داده شدند.

جزیره‌های اسپیر، آرزو، کبودان و اشک در پارک ملی دریاچه ارومیه زیستگاه بیش از ۲۰۰ راس گوزن زرد ایرانی و بیش از ۲ هزار راس قوچ و میش ارمنی و انواع گونه‌های پرندگان است؛ هر کدام از جزایر اسپیر، آرزو، کبودان و اشک به ترتیب دارای یکهزار و ۲۰۰، ۹۰۰، سه هزار و ۵۰۰ و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت است.

دریاچه ارومیه دارای ۱۰۲ جزیره بزرگ و کوچک به مساحت ۳۳ هزار و ۴۸۶ هکتار می‌باشد که از سوی سازمان یونسکو به عنوان اندوخته طبیعی جهان به ثبت رسیده است.

«باکلان» در کرانه‌های دریاها، خورها، دریاچه‌های کرانه‌ای و آب‌های داخلی زندگی می‌کند و آشیانه خود را بر روی درختان می‌سازد؛ این پرونده در ایران طی زمستان‌ به فراوانی دیده می‌شود و در استان‌های شمالی و استان فارس تولید مثل می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.