ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در جلسه مدیران ادارات زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در آذربایجان‌غربی که با حضور «سید رحمت‌الله اکرمی» معاون نظارت مالی وزیر و خزانه‌دار کل کشور برگزار شد، ضمن اشاره به تراز تجاری مثبت این استان، گفت: ارزش صادرات ثبت شده طی سال جاری از مرزهای استان بیش از یک میلیارد ریال بوده که ۱۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

«توحید آذربد» افزود: البته میزان صادرات سایر گمرکات کشور از مرزهای استان نیز در سال جاری به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده که این میزان نیز ۱۶۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی اضافه کرد: میزان واردات آذربایجان‌غربی نیز از ابتدای سال جاری ۵۰۰ میلیون دلار بوده که ۸۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته برآورد می‌شود.

وی از ترانزیت یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلاری از مرزهای آذربایجان‌غربی خبر داد و بیان کرد: این میزان ۳۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده و نشان‌دهنده افزایش سهم استان از تجارت بین‌المللی است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی درآمد گمرکات استان در سال جاری را سه هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این درآمد به خزانه کل کشور واریز می‌شود.

آذربد افزود: تجهیز گمرکات آذربایجان‌غربی به دستگاه‌های پیشرفته بسیار مهم است و در این خصوص گمرک پلدشت در مرز نخجوان اولویت استان به شمار می‌رود.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مرزی کشور است که ۹ گمرک و پنج بازارچه مرزی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.