سیدحسن حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش دارد و  پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یک‌هزار میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شود.

وی بیان کرد: در ۱۳ سال گذشته ستاد عتبات عالیات استان فعالیت قابل توجهی نداشت و میزان کمک های جمع آوری شده در این مدت کمتر از یک میلیارد ریال بود ولی طی ۲ سال گذشته رشد بسیار زیادی در این حوزه را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه این استان رتبه ششم کشوری را در بازسازی این اماکن مقدسه به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این در حالی است که در سال ۱۳۹۵ آذربایجان غربی در رتبه سی‌ام قرار داشت.

وی افزود: سهم آذربایجان‌غربی از بازسازی اعتاب مقدسه در سال جاری ۲ هزار متر مربع است که یک‌هزار متر مربع آن صحن حضرت زهرا (س) بوده و به اتمام رسیده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین بازسازی یک‌هزار متر مربع از صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا بر عهده آذربایجان‌غربی است که ۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه برآورد شده‌است.

حسینی گفت: صحن عقیله بنی‌هاشم نیز به دلیل پیچیدگی خاص این بنا به دلیل عبور آب از زیرساختمان تاکنون بیش از ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های استان در بازسازی عتبات‌عالیات اضافه کرد: بازسازی یک‌هزار متر مربع از صحن ۲۲۰ هزار مترمربعی حضرت زهرا (س) و یک‌هزار مترمربع از صحن ۱۶۴ هزار مترمربعی عقیله بنی هاشم (س) در نجف اشرف بر عهده آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی این بخش‌ها به ترتیب ۳۰ و ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد، بیان کرد: بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف، بزرگترین پروژه جهان اسلام است.

شماره حساب‌های ۱۲۲۵۸۱۲۷۱۷۸۵۱ بانک انصار و ۶۰۴۱۱۱۱ بانک رسالت پذیرای کمک‌های مردی به ستاد اربعین هستند.

همچنین شماره حساب‌های ۱۲۲۵۴۲۷۱۷۸۵۱ بانک انصار و ۰۱۰۳۰۳۳۵۳۵۰۰ بانک ملی پذیرای کمک‌های مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.