محمد اقوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان دهنده جدیت بیشتر قضات و مدیران شعب تعزیرات حکومتی استان در رسیدگی به تخلفات بخش کالا و خدمات است.

وی اضافه کرد: با تلاش قضات در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی، حدود ۹۹ درصد کل پرونده های ورودی بخش کالا و خدمات در استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: یک درصد باقی مانده نیز که کمتر از ۱۰۰ پرونده را شامل می شود، در مرحله رسیدگی قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: متوسط جریمه در نظر گرفته شده برای متخلفان بخش کالا و خدمات در استان بیش از ۲۸ میلیون ریال است که باید توسط افراد متخلف پرداخت شود.

اقوامی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده های رسیده به محاکم تعزیرات حکومتی مربوط به تخلف در بخش کالا و خدمات است، گفت: گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، خرید و فروش بر خلاف ضوابط، عرضه خارج از شبکه و نگهداری و فروش کالای قاچاق مهم‌ترین تخلفات صنفی در بخش کالا و خدمات را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت بروز تخلف، موارد را در سریع‌ترین زمان ممکن به ادارات صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرسی این اداره کل گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شود.

وی گفت: تخلف‌های بخش کالا و خدمات بیشتر در واحدهای صنفی و توزیعی اتفاق می افتد و اصناف می‌توانند با رعایت مقررات مرتبط به‌ویژه در حوزه درج قیمت و فروش با قیمت مصوب و مناسب، موجب کاهش بخش قابل توجهی از تعداد تخلف‌های این بخش شوند.

بیش از ۸۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان‌غربی فعال است؛ آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز است و سالانه چند پرونده در این خصوص در تعزیرات حکومتی استان بررسی و حکم آن صادر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.