جلال غفارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انسولین قلمی خارجی با نام «novorapid» به صورت کشوری دچار کمبود بوده که این وضعیت از آذربایجان غربی نیز نظیر سایر استان‌ها به سازمان غذا و داروی کشور اعلام شده است.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر با پیگیری های انجام شده، تعداد محدودی از این دارو به صورت سهمیه ای از سوی سازمان غذا و دارو به آذربایجان غربی اختصاص یافته که به محض دریافت در استان توزیع می شود.

وی بیان کرد: تا زمان تامین کامل انسولین قلمی «novorapid» بیماران در آذربایجان غربی می‎توانند از سایر برندها یا از انسولین های تزریقی تولید داخل که به وفور در بازار موجود است، با مشورت پزشک معالج استفاده کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با تکذیب خبر منعکس شده در خصوص کمبود این دارو در استان توسط برخی کانال های موجود در فضای مجازی گفت: جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

انسولین مهمترین داروی بیماران دیابتی است و کمبود آن باعث بروز مشکل برای این بیماران می شود ولی همه توان نهادهای مسئول، جلوگیری از کمبود این دارو در کشور و مناطق مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.