جلیل جباری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی تبدیل فضاهای مناسب موجود در مناطق روستایی به عنوان واحدهای اقامتی و بوم‌گردی است که در این راستا جلسات مستمری با مسوولان برگزار شده‌است.

وی با بیان اینکه ۳۰ مورد از این واحدها به بانک‌ها معرفی شده‌اند تا از تسهیلات بانکی برخوردار شوند گفت: تعداد واحدهای بوم‌گردی امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ واحد بیشتر شده و از ۱۴ واحد به ۲۴ واحد افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به میزان اقامت در واحدهای اقامتی استان نیز اظهار داشت: در ۶ ماهه اول پارسال ۹ هزار و ۸۷ نفر در این واحدها اقامت داشتند که امسال در همین مدت این تعداد به ۱۲ هزار نفر رسیده است.
جباری به پراکندگی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد واحدهای بوم‌گردی به ترتیب در تکاب، پیرانشهر، سردشت، اشنویه، خوی، ماکو و ارومیه است.

وی اضافه کرد: ۲۴ واحد بوم‌گردی فعال در استان وجود دارد که با توجه به این استقبال، پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال ۱۵ واحد دیگر نیز به مجموع این واحدها افزوده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی افزود: در راستای افزایش واحدهای بوم‌گردی در سطح استان، دوره آموزشی با همکاری دفتر امور روستایی استانداری ویژه دهیاران برنامه‌ریزی شده که ۲۲۰ نفر از دهیاران که در مناطق مستعد سطح استان هستند با میراث فرهنگی و گردشگری آشنا شوند.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ اثر، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر از این محوطه‌ها و بناها بازدید می‌کنند؛ تپه تاریخی حسنلو در نقده، قره‌کلیسا در چالدران، تخت سلیمان تکاب، بنای تاریخی سه گنبد، مسجد جامع و یخچال ۹ پله در ارومیه و ده‌ها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از جمله ظرفیت‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود.

این استان دارای سه هزار روستاست و یک سوم جمعیت استان را روستانشینان تشکیل می‌دهند؛ اگر در سه هزار روستای استان اقامتگاه بوم‌گردی ایجاد شود، برای ۶ هزار روستایی شغل فراهم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.