ارسلان شکری روز دوشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌های آذربایجان غربی افزود: سالانه صدها تصادف در این پنج نقطه پرحادثه رخ می دهد که با ساماندهی آنها بخش قابل توجهی از این اتفاقات ناگوار و تلفات ناشی از آن رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال حذف 20 نقطه پرحادثه جاده های استان در دستور کار قرار دارد که از این تعداد، پنج نقطه در این 2 محور پرحادثه است.

وی بیان کرد: اعتبار عملیات عمرانی درحال انجام برای رفع نقاط پرحادثه محورهای ارتباطی استان حدود ۱۵۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: طرح اموزش کاربران جاده ای در پنج گروه موتورسوران، وانت بارها، ادوات کشاورزی، عابرین پیاده و مدارس حاشیه راهها اجرایی می شود که در قالب آن، توزیع کتب آموزشی، ابزار آشکارسازی ادوات و وسایل نقلیه، کلاه ایمنی، ابزار ایمنی و نوشت افزار با شعارهای ایمنی اقدام شده است.

شکری گفت: گشت های مشترکی با پلیس راه استان تشکیل شده و در محورهای ارتباطی حضور فعال دارند و در تلاش برای افزایش تعداد گشت های مشترک هستیم.

وی افزود: ساماندهی سه راهی ایواوغلی، ساماندهی مدخل ورودی ایست بازرسی شهید کلانتری، تعریض و ساماندهی ایست بازرسی سه راهی دارلک،  انسداد دسترسی های غیرمجاز ‌و تقلیل سرعت در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها، نصب نیوجرسی های محور ارومیه - مهاباد، نصب چراغ های پلیس مجازی به تعداد ۱۰۰ دستگاه در طول محورهای استان، نصب دوربین های مجازی ثبت تخلف سرعت غیرمجاز به تعداد ۵۰ دستگاه از دیگر اقدامات لازم برای کاهش تصادف در جاده هاست.

آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان حدود سه هزار و 500 کیلومتر بزرگراه، اصلی و فرعی است.

سالانه نزدیک به 500 نفر در جاده های آذربایجان غربی بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.