حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز شنبه در دیدار با ناظر جدید گمرکات آذربایجان غربی افزود: اقدامات گسترده ای در زمینه الکترونیکی کردن گمرکات انجام شده ولی به دلیل اهمیت هم مرزی با سه کشور و جایگاه این استان به عنوان دروازه صادرات به کشورهای اروپایی، تجهیز گمرکات استان به دستگاه هایی نظیر «ایکس ری»  باید در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: گمرک چشم بینای صادرات و واردات استان است و امیدواریم با تدبیر و برنامه ریزی مناسب و افزایش نظارت ها، شاهد ریشه کن شدن مسأله قاچاق در کشور باشیم.

وی بر لزوم حل مشکلات گمرک و  موازی کاری های نهاد ها و سازمان ها در مرز تاکید کرد و ادامه داد: جایگاه گمرکات در آذربایجان غربی جایگاه بسیار حساس و با اهمیتی است و هر چه سریعتر باید مشکلات بین بخشی که باعث ایجاد موازی کاری در بین نهادها می‌شود، رفع شود .

ناظر جدید گمرکات آذربایجان غربی نیز در این دیدار به بیان ظرفیت های موجود در استان پرداخت و با بیان مشکلات موجود گفت: تعدد قوانین و وجود دستگاه های ناظر متعدد و سازمان های گوناگون برای صدور مجوز صادرات و واردات یکی از موانع اساسی در زمینه صادرات و واردات محسوب می شود که امیدواریم مسئولان در تسهیل این امور تلاش خود را انجام دهند.

توحید آذربد به اقدامات گمرک استان در زمینه الکترونیکی کردن ثبت سفارش و مکاتبات بین سازمان ها و ادارات اشاره کرد و افزود: اقدامات گسترده‌ای در زمینه الکترونیکی کردن روند ترخیص کالا صورت گرفته که امیدواریم این رویه ادامه یابد تا بتوانیم برای کاهش آسیب های موجود به‌طور کلی ارتباط صاحب کالا را با مسئولان گمرکی به صفر برسانیم.

آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در صادرات و واردات است و با وجود 9 گمرک، یکی از مهمترین استان ها دراین زمینه به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.