احسان مهدیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود:کشف و شناسایی توانمندی های موجود در عرصه استانی و تشویق سینماگران و عکاسان به نوآفرینی در پرداختن به موضوعات اخلاقی و شهروندی از اهداف این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود، اضافه کرد: موضوعات در نظر گرفته شده برای این جشنواره شامل معرفی و تجلی تعهد، مسئولیت فردی و تاثیرگذاری اجتماعی، شهر و انسان ۲ موجود زنده کنار هم، ترویج فرهنگ مطالعه، نشاط اجتماعی در بستر شهرنشینی، رفتار ترافیکی، توسعه فرهنگ بومی و منطقه‌ای، توسعه پایدار شهری محور توسعه و پیشرفت، فرهنگ شهرنشینی و شهروندی، توجه به حقوق شهروندی سالخوردگان، کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، محیط زیست، طبیعت استان و گردشگری و احیای دریاچه ارومیه است.

وی با بیان اینکه در بخش فیلم حداکثر زمان برای آثار ۳۰دقیقه است، افزود: در تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد و آثار ارسالی باید به‌صورت فایل دیتا بر روی هارد دیسک یا dvd به دبیرخانه تحویل داده شود.

رییس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی با اشاره به مقررات بخش عکس اظهار داشت: این بخش در ۲ قسمت تک‌عکس و مجموعه عکس برگزار می‌شود که همه آثار باید با فرمت jpg  با اندازه ضلع بزرگ ۱۲۰۰ پیکسل و حجم ۳۰۰ تا ۷۰۰ کیلوبایت به دبیرخانه ارسال شود.

وی افزود: هر عکاس می‌تواند با حداکثر هفت اثر به‌صورت تک عکس و ۲ مجموعه عکس و هر مجموعه شامل حداکثر هفت قطعه در این جشنواره شرکت کند.

مهدیان آخرین مهات ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را ۳۰ آذر اعلام کرد و افزود: به نفرات برتر هر بخش جایزه نقدی و دیپلم افتخار جشنواره به‌عنوان جایزه تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.