مدیر آموزش و پرورش بوکان در حاشیه این انتخابات که در مدرسه دخترانه ۱۲ فروردین این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی نوعی تمرین دموکراسی و توسعه قدرت تصمیم‌سازی و بهبود نظام تصمیم‌گیری در آموزش و پرورش است.

سلیمان مام‌عزیزی با بیان اینکه نمایندگان دانش‌آموزان در سطح مدارس همکاری قوی برای اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش خواهند بود، ادامه داد: نتیجه مشارکت دانش‌آموزان در اداره امور مدارس موجب ایجاد روحیه خودباوری، جامعه‌پذیری، مسوولیت و مشارکت‌پذیری در دانش‌آموزان می‌شود که در آینده می‌خواهند وارد جامعه شوند.

وی اضافه کرد: شوراهای دانش‌آموزی یکی از ارکان مدرسه و نهادی صنفی است که اعضای آن طی انتخاباتی آزاد به منظور زمینه‌سازی رشد و مهارت‌های فردی و اجتماعی و توسعه مشارکت دانش‌آموزان در امور آموزشی و پرورشی انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی نماد عزم و اراده دانش‌آموزان برای حضور در عرصه تصمیم‌گیری در جامعه و آینده دانش‌آموزان است، اظهار داشت: امسال انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در این شهرستان در ۳۲۰ واحد آموزشی شهری و روستایی در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

در این انتخابات که تمام ساز و کار آن از هیات‌های اجرایی تا نظارت بر عهده دانش‌آموزان واگذار شده است، ۲ هزار و ۳۴۱ نفر به عنوان نماینده دانش‌آموزان در مدارس انتخاب می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش بوکان اضافه کرد: پنج هزار و ۳۳۰ کاندیدا برای مشارکت در این انتخابات امسال در مدارس بوکان نام‌نویسی کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

امسال ۳۶ هزار و ۲۷۶ دانش‌آموز سوم ابتدایی به بالا در این شهرستان واجد شرایط شرکت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی بودند.

بوکان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت دارای حدود ۴۲ هزار نفر دانش‌آموز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.