عباس اسماعیلی ثانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این عمل جراحی بر روی یک بیمار ۳۳ ساله بود که به علت افتادگی هر ۲ پلک چشم از کودکی، اختلال در دید داشت.

وی اضافه کرد: این بیمار پس از مراجعه به درمانگاه و معاینه توسط دکتر متخصص، جهت انجام عمل جراحی افتادگی چشم به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر معرفی شد.

وی افزود: بیمار پس از بستری و انجام آزمایش‌های اولیه به اتاق عمل منتقل و توسط جراح و متخصص چشم پزشکی تحت عمل جراحی افتادگی پلک دو طرفه قرار گرفت که بعد از یک و نیم ساعت، اولین عمل جراحی چشم پزشکی در زمینه افتادگی پلک چشم در شهرستان سردشت با موفقیت انجام شد.

«اسماعیل‌ثانی» ادامه داد: با توجه به حضور ثابت جراح و متخصص چشم پزشک برای اولین بار در شهرستان سردشت و نیاز شدید به دستگاه «فیکو» چشم پزشکی جهت راه اندازی اتاق عمل چشم و با توجه به بالا بودن هزینه خرید آن به مبلغ بیش از چهار میلیارد ریال چنانچه خیران عرصه سلامت این شهرستان در خرید این دستگاه گام‌های مهم و تاثیرگذاری بردارند دیگر نیازی به اعزام بیماران ناراحتی‌های چشم به شهرهای مجاور و حتی مرکز استان نیست.

به گزارش ایرنا عمل افتادگی پلک چشم به سه صورت بی حسی موضعی، بیهوشی ناقص و بیهوشی کامل بسته به شرایط و انتخاب بیمار قابل انجام است؛ این عمل با تخلیه بافت چربی اضافه و سپس برداشتن پوست اضافی همراه است که معمولا از طریق یک برش بسیار کوچک انجام می‌شود، در برخی موارد که افتادگی تحت‌تاثیر عوامل مادرزادی است برداشتن برخی از عضلات محل افتادگی نیز مورد نیاز است که در انتها عمل جراحی با بخیه به اتمام می‌رسد.

بلفاروپلاستی یا عمل افتادگی پلک چشم، روشی درمانی برای بهبود میدان دید افرادی است که از افتادگی شدید پلک‌ها رنج می‌برند.

بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سردشت در جنوب غربی استان آذربایجان غربی در فاصله ۲۲۵ کیلومتری با مرکز استان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان نسبت به ارائه خدمات درمانی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.