به گزارش ایرنا، محمود زمانی روز سه‌شنبه در بازدید از اتاق اصناف این شهرستان اظهار داشت: اتاق اصناف بازوی مدیریت اجرایی شهرستان در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان به‌شمار می‌رود از این‌رو باید وجه نظارتی خود را افزایش داده و نظارت بر نانوایی‌ها را با دقت و به‌صورت مستمر انجام‌ دهد.

وی با بیان اینکه در خصوص حقوق شهروندی، سلامت و امنیت غذایی مردم و تامین نیازهای اساسی خانواده‌ها با کسی تعارف نداریم اظهار داشت: اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت  ضمن تشدید نظارت بر نانوایی‌ها، با متخلفان و کم‌فروشان به طور قاطع برخورد کنند.

وی با تاکید بر اهمیت کیفیت و عرضه مطلوب نان برای شهروندان بیان کرد: مشکلات صنفی نباید موجب خدشه‌دار شدن امنیت روانی و اختلال در تامین نیازهای اساسی مردم شود، بر این اساس باید اتاق اصناف و نیروهای نظارتی و اتحادیه‌های صنفی به صورت منسجم و با همبستگی درونی و مشورت و اعتمادسازی، فرآیند نظارت و بازرسی و حل مشکلات صنفی شهرستان را انجام‌ دهند.

زمانی ادامه داد: علاوه بر نظارت و بازرسی و انجام وظایف ذاتی، اتاق اصناف می‌تواند با رویکردی توسعه محور در مسیر فعالیت اقتصادی و تولیدی و ایجاد اشتغال برای جوانان حرکت کند.

وی اضافه کرد: اتاق اصناف باید در کنار فعالیت‌های نظارتی، با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان در بخش‌های مختلف بازار، کشاورزی و دامپروری و صنایع دستی در راستای رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و ایجاد تولید و درآمد پایدار در این شهرستان تلاش و راهکارهایی برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد و توسعه کارگاه‌های تولیدی اتخاذ کند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب نیز در این بازدید گفت: در ۲ روز گذشته ۴۲ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی شهر تکاب صورت گرفته که ۹ واحد به دلیل عرضه و فروش خارج از شبکه آرد و ۶ واحد نیز به دلیل تعطیلی خودسرانه نانوایی و پخت و عرضه نکردن نان متخلف شناخته شدند.

حسین امینی افزود: این نانوایی‌های متخلف علاوه بر دریافت تذکر و الزام به مشتری مداری و رعایت قانون به پرداخت ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم‌ شدند.

در این بازدید همچنین به دستور فرماندار تکاب کارگروهی پنج نفره به منظور تشدید نظارت بر واحدهای نانوایی در این شهرستان تشکیل شد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در حال حاضر بیش از چهار هزار واحد صنفی از جمله ۲۰۰ نانوایی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.