پریسا علیلو روز چهارشنبه در جلسه حقوق کودک آذربایجان غربی افزود: در این راستا هماهنگی هایی با فرهنگسراهای شهرداری، کانون وکلا و مشاوران حقوقی دادگستری انجام شده است.

وی اضافه کرد: در ذیل کلینیک حقوق شهروندی نیز کلینیک حقوق کودک در آذربایجان غربی با محوریت محلات راه اندازی می شود.

وی با اشاره به همکاری و همراهی مسئولان استانی در حل مسائل و مشکلات حوزه کودکان، خواستار تشکیل هر چه سریعتر کمیته های چهارگانه حقوق کودک در استان شد تا دستگاههای اجرایی به صورت منسجم در راستای احقاق حقوق کودکان گام بردارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به معرفی مرکز آموزش، مهارت و خلاقیت آذربایجان غربی پرداخت و بیان کرد: با توجه به بازدید مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از این مرکز و پیشنهاد معرفی این مرکز بعنوان پایلوت و الگو برای کل کشور، از دستگاهها می خواهیم تا بمنظور توانمند سازی و آشنایی کودکان با مهارتهای زندگی اجتماعی از ظرفیتهای این مرکز استفاده کنند.

کلینیک های حقوق شهروندی، وظیفه آموزش و ترویج اخلاق و حقوق شهروندی، معاضدت حقوقی، مشاوره حقوقی، روانشناختی و مددکاری اجتماعی را بر عهده دارد که با حضور یک حقوقدان (وکیل دادگستری)، یک روانشناس و یک مددکار اجتماعی در سرای محلات فعالیت می کند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.