سیف‌الله مطلبی روز دوشنبه در آیین معارفه شهردار جدید مهاباد در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده تخصیص یافته به آذربایجان‌غربی بین ۴۶ شهرداری استان توزیع شده است. 

وی افزود: سال گذشته نیز در مجموع از این محل، یک‌هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار بین شهرداری‌های سطح استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۷ سال سختی از نظر مالی برای شهرداری‌ها بود، اضافه کرد: متاسفانه بودجه پیش‌بینی شده بیشتر شهرداری‌های استان سال گذشته محقق نشد که این امر مشکلاتی را در پرداخت حقوق و مزایای کارگران و کارمندان این نهاد به‌وجود آورد.

وی گفت: در هفته دولت امسال از مجموع ۹۱۲ طرحی که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد ۹۴ طرح با ۲ هزار و ۳۱۰ میلیون ریال مربوط به شهرداری‌های سطح استان است.

«مطلبی» در ادامه به وضعیت شهر مهاباد پرداخت و بیان کرد: این شهر از تمام جهات جزو یکی از شهرهای نمونه آذربایجان‌غربی و حتی کشور بوده و از جایگاه خوبی در بین سایر شهرها برخوردار است.

وی با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت شهری مهاباد ۱۶۸ هزار نفر اعلام شده است، افزود: نرخ رشد جمعیت این شهر ۲.۷ درصد است که این میزان ۲ برابر میانگین کشوری بوده و هفت دهم درصد نیز از میانگین استانی بیشتر است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بودجه شهرداری مهاباد براساس ۵۰۰ میلیارد ریال بسته و از این میزان تنها ۳۹۰ میلیارد ریال آن محقق شد، افزود: بودجه امسال این شهرداری نیز ۶۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که امیدواریم محقق شود.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: از محل مالیات ارزش افزوده امسال نیز ۱۳۰ میلیارد ریال به شهرداری مهاباد اختصاص یافته که از این میزان در چهار ماهه نخست امسال ۴۰ میلیارد آن به حساب این شهرداری واریز شده است.

فرماندار مهاباد نیز در این آیین با بیان اینکه کارکردن برای مردم و جلب رضایت آنها از استراتژی‌های دولت است، اظهار داشت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید با توجه به ضوابط قانونی تکریم ارباب رجوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

ایرج شجاعی افزود: نباید مسوولان به بهانه‌هایی همچون نبود اعتبار از توجه به خواسته‌های مردم شانه خالی کرده و نسبت به رفع مشکلات آنها بی‌توجه باشند.

وی اضافه کرد: مردم با درک شرایط کنونی کشور با تمام قدرت پشت نظام ایستاده و حامی آن هستند از این‌رو باید قدردان این مقاومت و از خودگذشتگی آنان بوده و با تمام توان در حل مشکلات آنها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه این دلسوزی مردم قابل تقدیر است، تاکید کرد: نقد سازنده بدون شک موجب افزایش دقت مسوولان در انجام وظایف می‌شود ولی در کنار نقد باید همراهی و مشارکت هم وجود داشته باشد.

فرماندار مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با برنامه های هفته دولت در مهاباد نیز اشاره کرد و گفت: به مناسبت این ایام ۴۰ طرح در سطح این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که ۲ طرح شاخص آن که تصفیه‌خانه آب و آبرسانی به ۱۴۳ روستاست با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد.

عدالت محوری باید مهمترین ویژگی هر مسوول باشد

امام جمعه مهاباد نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه قرآن کریم عدالت محوری را را از مهمترین ویژگی‌های هر مسوول ذکر کرده است، اظهار داشت: یک مدیر خوب در کنار این خصیصه مهم باید تدین و تخصص نیز داشته باشد.

ماموستا عبدالسلام امامی مسوولیت را یک امانت خطیر دانست و گفت: دوران مسوولیت فرصتی مغتنم برای خدمت به مردم است که باید از آن به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.

در پایان این مراسم «کامران فاتح» به عنوان چهل و سومین شهردار جدید مهاباد معرفی و از خدمات «کامران علیزاده» شهردار پیشین و «رشید درویشی» که سرپرستی شهرداری مهاباد را در سه ماه گذشته برعهده داشت، تجلیل شد.

کامران فاتح دانشجوی دوره دکترای شهرسازی است؛ وی فعالیت در پست‌های مختلف شهرداری ارومیه، شهردار پیرانشهر، نماینده شهرداری‌های استان در کشور و ۲ بار عنوان شهردار نمونه استان را در کارنامه کاری خود دارد.

از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال با استعفای «کامران علیزاده‌آذر» شهردار اسبق مهاباد، که از شهریور سال ۱۳۹۶ شهردار این شهر بود، این شهرداری با سرپرستی «رشید درویشی» اداره می‌شد.
شهر ۱۶۷ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه‌اندازی شده است.

۶۱۸۵/۲۰۹۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.