سعیدرضا جندقیان روز یکشنبه در همایش دهیاران آذربایجان‌غربی در ارومیه افزود: طی حدود ٢٠ سال گذشته ٢١ هزار میلیارد تومان در بین دهیاری‌های کشور توزیع شده که ١۶ تا ١٧ هزار میلیارد تومان از این رقم مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است.  

وی ادامه داد: دولت در بخش توجه به روستاها و عرصه تحول روستایی گام‌های موثری برداشته است که توزیع اعتبارات روستایی نشان از این امر دارد.  

وی اظهار داشت: ٢٨ دستگاه اجرایی کشور در زمینه کمک به روستاها و توسعه روستایی فعالیت دارد و سالانه اعتبارهای قابل توجهی برای توسعه در این مناطق تخصیص می‌یابد اما به معنی واقعی نتوانسته‌ایم برای رونق روستاها اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: ٩ تا ١۶ میلیون نفر حاشیه‌نشین در اطراف شهرها وجود دارد و این آمار نشان می‌دهد که باید برای توسعه روزافزون روستاها با برنامه‌ریزی مدون عمل شود.  

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: باید از افراد متخصص و کاردان در امر توسعه زیربنایی روستاها استفاده شود تا شاهد توسعه روستایی شاهد رشد روزافزون باشیم.  

جندقیان افزود:  ۹۵ درصد از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش مدیریت دهیاری‌ها قرار گرفته‌اند که به حدود ۱٨ میلیون نفر جمعیت روستایی خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به تامین امنیت شغلی دهیاران، تاکید کرد: ۵٠ میلیارد تومان اعتبار سالانه تخصیص یافته است تا فعالیت دهیاران پاره‌وقت به صورت تمام وقت اعمال شود.  

وی ادامه داد: دهیاری‌ها نقش موثری در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارد.

وی اعلام کرد: پیگیری مشکلات دهیاران و توجه به بخش بیمه‌ای این قشر از دیگر برنامه‌های مورد پیگیری است.  

هم‌اکنون ۲۱ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۹۱۴ نفر در ۶۲ هزار روستای کشور زندگی می‌کنند که حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا در ادامه این همایش با حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استاندار آذربایجان‌غربی از دهیاران نمونه آذربایجان‌غربی با اهدای لوح، تجلیل شد.  

آذربایجان‌غربی دارای ١١۴ دهستان، سه هزار و ٣۶۵ آبادی و ٢ هزار و ١٧۶ روستای بالا ٢٠ خانوار است.

۹۹۱۸‪ /۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.