محمدمهدی شهریاری روز شنبه در جمع مدیران اداره‌کل بازرسی آذربایجان‌غربی افزود: نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، سنجش رضایت‌مندی مردم، پیشگیری و برخورد با تخلف‌های مالی و اداری و برخورد بدون اغماض با تخلف از راهکارهای تقویت اعتماد عمومی و تحقق درست ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات استان در بروز تخلفات اداری آشنا نبودن مدیران با وظایف و مسئولیت‌های محوله است که این نقیصه را با مشورت و راهنمایی گرفتن از دستگاه‌هایی چون سازمان بازرسی می‌توان برطرف کرد.
وی بیان کرد: آموزش و آگاه‌سازی مدیران در پیشگیری از تخلفات اداری موثر بوده و در این مسیر نقش سازمان بازرسی سنگین است.
وی اظهار داشت: رویکرد جدیدی که در قوه قضائیه و به تبع آن سازمان بازرسی شکل گرفته، نوید آن را می‌دهد که اعتماد عمومی بیش از پیش تقویت شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مردم امروز بیش از پیش مطالبه گر شده و نسبت به حقوق خود حساس هستند و در این وضعیت سازمان بازرسی اگر چه شاهد بیشتر شدن حجم کاری است اما می‌تواند با پاسخگویی کامل به مردم سهمی عظیم در خدمت‌رسانی به ملت ایفا کند.
شهریاری ادامه داد: مدیران و مسئولان در انجام وظایف از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های سازمان بازرسی بهره بگیرند.
وی با اشاره به دریافت برخی گزارش تخلف مدیران استانی افزود: حجم این تخلف‌ها با وجود تلاش‌های بسیاری که از سوی دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی انجام می‌ گیرد، بالاست و باید با تقویت دستگاه‌های نظارتی در ٢ بخش توجه به نیروی انسانی و سخت افزاری در پیشگیری و برخورد با تخلفات اقدام شود.

وی ادامه داد: گزارش مربوط به تخلفات انجام گرفته در بحث سوخت و معابر کولبری و قراردادهای پیمانکاری به دستگاه‌های مربوطه ارسال شده و به نتیجه رسیدن این پیگیری‌ها و پرونده‌ها سهم بسزایی در تقویت اعتماد عمومی خواهد داشت.
طی ماه‌های اخیر طرح‌های ویژه مبارزه با فساد به ویژه در حوزه اعطای تسهیلات به مرزنشینان در آذربایجان‌غربی نتیجه داد و جلوی میلیاردها تومان فساد گرفته شد.
۹‪۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.