مرتضی نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عزیزی در این مسابقات موفق شد تمامی حریفان خود در وزن ۹۱ کیلوگرم را پشت سر بگذارد و بر سکوی قهرمانی این دسته قرار گیرد.

وی بیان کرد: مسابقات بوکس ارتش کشور از ۹ تا ۱۲ مهرماه جاری در اوزان ۱۰گانه در سالن همت مجموعه ورزشی شیرودی تهران برگزار شد که در بخش تیمی نیروی زمینی با ۲۹ امتیاز قهرمان شد، نیروی هوایی با ۱۷ و ستاد آجا با ۱۱ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی ادامه داد: عزیزی به همراه حسین دانشور به عنوان ۲ بوکسور موفق استان که سابقه درخشانی در مسابقات برون مرزی و اردوهای تیم ملی را دارند، به نخستین مرحله اردوی تیم ملی بوکس که پس از رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۹ جهان برگزار می‌شود، دعوت شده است.

رییس هیات بوکس آذربایجان‌غربی گفت: این اردو از ۱۵ مهر ماه جاری آغاز شده و به مدت سه هفته زیر نظر علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بزرگسالان با حضور ۲۱ بوکسور در مجموعه ورزشی انقلاب تهران پیگیری می‌شود.

محمد عزیزی متولد ۲۹ آذر سال ۱۳۷۵ در بوکان و دارای مدرک کارشناسی رشته ماشین افزار از دانشگاه سراسری ارومیه است؛ این ورزشکار موفق بوکانی فعالیت ورزشی خود را از ۱۱ سالگی در رشته بوکس آغاز و زیر نظر یونس حسن پور، طاهر جباری و حسین شاطرلو تمرین کرده است.

عزیزی مدال برنز تورنمنت بین‌المللی جام جمهوریت قزاقستان، پنج دوره قهرمانی و ۲ دوره نایب قهرمانی لیگ ایران، ۲ طلای قهرمانی بزرگسالان کشور، مدال برنز جوانان و طلای امیدهای ایران را در کارنامه دارد.

حسین دانشور نیز یکی از ملی‌پوشان جوان شهرستان نقده است که فروردین ماه امسال به مسابقات قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیا - تایلند اعزام شده بود؛ این بوکسور جوان در نخستین مبارزه خود مقابل حریفی از ویتنام پیروز شد ولی در دومین دیدارش مقابل حریف فیلیپینی شکست خورد و ضمن از دست دادن مدال برنز آسیا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

به گزارش ایرنا بوکس از جمله رشته‌های رزمی است که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.

طاهر جباری، حسین مادر دوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی‌پوش آذربایجان‌غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

در دهه ۹۰ نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی‌زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن‌پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

بیش از یک‌هزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

۷۱۵۶/۲۰۹۳/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.