محمدمهدی شهریاری روز پنج‌شنبه در مراسم شروع عملیات اجرایی ساختمان ۱۰۰ تختخوابی مرکز دیالیز بیمارستان آیت‌الله طالقانی ارومیه افزود: یکی از عقب‌ماندگی‌های استان در بحث شاخص‌های بهداشتی درمانی بود که با تلاش مدیران این حوزه و سایر مسوولان شاخص‌های مدنظر هم‌اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
وی بیان کرد:  متاسفانه تخت‌ها و امکانات لازم برای بیماران دیالیزی مناسب نیست و احساس مسوولیت خیران برای نقش‌آفرینی در این حوزه قابل تقدیر است.
وی با اشاره به سختی‌هایی که بیماران دیالیزی متحمل می‌شوند، افزود: برای اتمام این پروژه خیّرساز خود را در کنار خیران می‌دانیم و همکاری لازم را در این حوزه انجام می‌دهیم.
ساختمان مرکز جدید دیالیز بیمارستان طالقانی ارومیه در زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع و زیربنای سه هزار متر مربع در سه طبقه، با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در ۱۸ ماه به همت خیران سلامت احداث می‌شود.

دیالیز عمل ویژه بیماران کلیوی است که در طول ماه باید چندین بار تکرار شود و هزینه‌های زیادی را برای دولت و خانواده بیماران در پی دارد.

حدود یک‌هزار و ۳۰۰ بیمار دیالیزی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که با توجه به توان تولیدی داخل، مشکلی در تامین لوازم مصرفی آنان وجود ندارد، ماهانه ۱۵ هزار جلسه دیالیز در آذربایجان‌غربی صورت می‌گیرد که با استفاده از لوازم تولید داخل همه آنها مورد حمایت تجهیزاتی است.

۹‪۹۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.