ارسلان شکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح قرار است که ۲۰۹ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی یکی از پنج استان پایلوت برای اجرای این طرح بوده که اقدامات لازم برای اجرای آن به طور کامل تمهید شده است.

وی بیان کرد: طرح ابرار در روستاهای ۱۵ شهرستان ارومیه، اشنویه، بوکان، پلدشت، پیرانشهر، تکاب، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: شهرستان ارومیه دارای بیشترین سهم بوده و شهرستان‌های میاندوآب، خوی و سردشت در رده‌های بعدی بیشترین تعداد روستاهای ابلاغی در این مرحله قرار دارد.

شکری با اشاره به عملکرد آذربایجان غربی در زمینه اجرای مرحله اول طرح ابرار اظهار داشت: درحال حاضر ۶۴ کیلومتر از راه‌های ۱۷ روستای استان آماده آسفالت بوده و ۵۰ کیلومتر دیگر نیز در ۱۲ روستای دیگر مرحله آماده سازی قرار دارد.

وی با بیان اینکه عملیات مربوط به اجرای طرح ابرار به صورت امانی و با بهره گیری از امکانات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی انجام می‌گیرد، گفت: ارزش ریالی این حجم از عملیات آسفالت راه‌های روستایی ۹۵ میلیارد ریال است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۲۰۰ نفر از همکاران و ۱۵۰ دستگاه از ماشین آلات این اداره کل فعالیت دارند.

آذربایجان غربی یکی از استان های محروم در آسفالت راه های روستایی است و نزدیک به ۵۰ درصد این راه ها آسفالته نیست.

این استان ۸۵۰۰ کیومتر راه روستایی دارد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.