حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی افزود: برنامه‌های اجرایی در این هفته باید مورد بررسی دقیق و کارشناسانه قرار گیرد و ظرفیت‌های دینی و مذهبی استان و کشور طی این هفته در ارزروم ترویج یابد.

وی بیان کرد: انتقال فرهنگ اصیل ایران و آذربایجان‌غربی در اولویت برنامه‌های هفته فرهنگی استان در ارزروم ترکیه است.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی بالاترین مرجع استانی است که تصمیم‌های کلان فرهنگی مربوط به استان در آن بررسی و ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: مسوولان استانی باید در خصوص مسائل کلان فرهنگی مربوط به استان با شورای فرهنگ عمومی هماهنگی لازم را داشته باشند تا مدیریت لازم در این خصوص اعمال شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسائل فرهنگی کلان مربوط به کل استان باید توسط شورای فرهنگ عمومی بررسی شود زیرا این شورا بهترین و مهم‌ترین بخش برای مشورت در خصوص مسائل فرهنگی است.  
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اساسنامه بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان افزود: باید این اساسنامه در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گیرد تا جلوی برخی سوء استفاده‌ها گرفته شود.  
وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع ما مقدس بود و شهدا و رزمندگان در راه دفاع از کشور و ناموس جان خود را فدا کردند و باید این امر به نسل جوان منتقل شود.  
وی ادامه داد: حذف نام شهدا از ابتدای برخی اسامی در خیابان‌ها باید مورد رسیدگی قرار گیرد زیرا باید نام شهدا را حفظ کنیم.  
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: نام و یاد شهدا ضامن بقای اقتدار و عزت کشوری است و اگر نام شهدا از بین برود، خودمان نیز حذف می‌شویم.  
وی تاکید کرد: وظیفه شرعی، منطقی و عرفی امروز جامعه است تا یاد و نام و خاطره شهدا حفظ و ترویج شود.

شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و ریاست این شورا در سطح کشور را وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارد؛ جلسات این شورا در استان‌ها نیز به ریاست نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.  
در این جلسه مسوولان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و برای اجرای هر چه بهتر این برنامه اعلام آمادگی کردند.
۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.