ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهاباد افزود: دولت آمریکا و متحدان آن ارزش نفت و اموال موجود در کشورهای خلیج فارس و عربستان را باارزش‌تر از خون انسان‌های آن دانسته و در راه منفعت خود برای جان هیچ انسانی ارزشی قایل نیستند.

وی ادامه داد: در حالی‌که می‌توان مناطق زیادی از کشورهای جنگ‌زده را به طور کامل آباد کرد ولی دلارهای حاصل از پول نفت عربستان صرف کشت و کشتار علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن می‌شود.

وی با اشاره به آتش سوزی در ۲ پالایشگاه شرکت نفت «آرامکو» در عربستان اضافه کرد: حساسیت آمریکا و جوسازی علیه این موضوع خاص نشان می‌دهد که زورگویان به فکر ایجاد دشمنی و جنگ در منطقه ما هستند و این در حالی است که کشتار انسان‌ها در سایر نقاط جهان نیاز به بررسی و تامل از جانب آنها ندارد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: صدام با حمایت استکبار جهانی از جمله آمریکا به ایران حمله نظامی کرد که موجب شد علاوه بر کشتن هزاران نفر، زیرساخت‌های اقتصادی و رفاهی هر ۲ کشور نابود شود.

ماموستا امامی با بیان اینکه دخالت دشمنان اسلام در جنگ هشت ساله بین ایران و عراق مشهود بود،  عنوان کرد: ملت ما در این جنگ با تکیه بر ایمان و اخلاص و تبعیت از امام و رهبری در مقابل تمام جهان ایستاد و نقشه استکبار را نقش بر آب کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم و این زمان مناسبی برای کمک به دانش‌آموزان و خانواده‌های نیازمند و محروم جامعه است تا با این امر خیر و خداپسندانه،  موجب خشنودی پروردگار شویم.

شنبه هفته جاری، انفجاری در پالایشگاه و پس‌ از آن در میدان نفتی متعلق به شرکت آرامکو عربستان رخ داد،  این حادثه در پی حملات پهپادی که انصارالله یمن مسوولیت آن را برعهده گرفت، به وقوع پیوست،  با این‌حال روز گذشته آمریکا مدعی شد این حملات از داخل خاک ایران صورت گرفته است.

هفته دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور هر سال مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کشور آغاز می‌شود.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.