صادق قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایجاد سامانه جامع انبارها را در جلوگیری از قاچاق کالا موثر عنوان کرد و افزود: پرونده متخلفانی که مشخصات کالای خود را در سامانه به ثبت نرسانند به تعزیرات حکومتی فرستاده می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون به تمام واحدهای تولیدی و عمده‌فروشان، الزام ثبت آمارهای مربوطه اعلام شده، بنابراین کوتاهی در این امر و ثبت نکردن در سامانه مربوطه تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس تمام انبارها، مراکز انباشت کالا، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی باید اطلاعات ورودی و خروجی خود را در این سامانه به آدرس اینترنتی www.nwms.ir ثبت کنند.

وی هدف از ایجاد سامانه جامع انبارها را شناسایی کالاهای قاچاق و مبارزه با احتکار عنوان کرد و افزود: این سامانه به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت و به منظور رصد هر چه بهتر مراکز نگهداری کالاها و جلوگیری از احتکار طراحی شده‌ و براساس آن هر شخص حقیقی و حقوقی فعال دارای انبار کالا، مکلف به ثبت اطلاعات است.
«قادری» بیان کرد: ۲۱ قلم کالای اساسی مشمول سامانه اعلام موجودی است و تمامی انباردارها و بُنکداران عمده‌فروش ملزم به ثبت میزان موجودی کالاهای خود در آن هستند و چنانچه بازرسان این سازمان انبارهایی را کشف کنند که در سامانه ثبت نشده، اقلام و کالاهای موجود در آن قاچاق محسوب و با صاحبان کالا برخورد قانونی خواهد شد.
وی اظهار داشت: طبق دستورالعمل های صادره، مسوولان انبارها باید هر ماه نسبت به ثبت اطلاعات انبارها با توجه به فرمت جدید اقدام کرده و اداره صنعت و معدن شهرستان نیز برای راستی‌آزمایی این اطلاعات نظارت کند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد عنوان کرد: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، نظیر قیمت نامتعارف کالا، مشاهده احتکار و یا انبارهای ثبت نشده در سامانه جامع نگهداری کالا می‌توانند از طریق تلفن ۱۲۴ با اداره صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ هفت هزار و ۳۷۲ واحد صنفی و مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در این شهرستان فعالیت دارد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.