محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در نشست فوق‌العاده مدیریت بحران استان با هدف بررسی وضعیت باغ‌های خسارت دیده ارومیه بر اثر بارش تگرگ، با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه سازمان جهاد کشاورزی سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی و باغ‌های این شهرستان بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل دچار خسارت شد.

وی با بیان اینکه از مجموع این میزان خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار مربوط به باغ‌ها و مابقی هم متعلق به اراضی کشاورزی است، گفت: مدیریت بحران در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ارزیابی و برآورد میزان خسارت جهت ارائه به وزارت کشور اقدام کند.

وی با بیان اینکه باغداران همه هزینه‌های لازم جهت برداشت محصول را انجام داده و سپس بر اثر بارش تگرگ متحمل خسارت شده‌اند، اضافه کرد: مقرر شد تا کارخانجات کنسانتره از فردا، سه‌شنبه /۱۹ شهریور/ انگور باغداران مناطق خسارت دیده را با قیمت ۱۶ هزار ریال و سیب را نیز با نرخ پایه هفت هزار ریال خریداری کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به بازدید میدانی از مناطق خسارت دیده افزود: با توجه به اینکه برخی باغداران توان پرداخت هزینه حمل محصول از باغ تا کارخانجات کنسانتره را ندارند، لازم است تا با هماهنگی تعاون روستایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هزینه‌های حمل را پرداخت کنند.

شهریاری گفت: جبران خسارت باغداران و کشاورزان نیازمند کاری جهادی است و این انتظار می‌رود تا در مدت زمان اندک نسبت به حل مشکل باغداران و کشاورزان اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج بیمه محصولات کشاورزی بیان کرد: از صندوق بیمه محصولات کشاورزی این انتظار می‌رود برای ترغیب کشاورزان و نیز توسعه امر بیمه فارغ از نگاه انتفاعی نسبت به جبران خسارت‌ها در زمان اندک و به طور کامل اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران،رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و نمایندگان کارخانجات کنسانتره نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از میزان خسارت‌ها و اقدامات حمایتی، نکته نظرهای خود را نیز جهت حل سریع مشکل بیان کردند.

عصر روز گذشته/دوشنبه/ بارش تگرگ در ۲۶ روستای ارومیه موجب وارد شدن خسارت‌های بسیاری به مزارع کشاورزی ارومیه شد و تلخ‌کامی و متضرر شدن کشاورزان این شهرستان را به بار آورد.

۷۱۲۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.