فاطمه مقدم تبریزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمبولانس‌ها از نوع بنز «اسپرینتر ۳۱۵» کمکدار دیزلی دو دیفرانسیل هستند که با آخرین امکانات به‌روز شامل «دی‌سی شوک ونتیلاتور» جهت استفاده در پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و مناطق صعب‌العبور این شهرستان توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارسال شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۲ دستگاه آمبولانس دیگر نیز از همین مدل در اردیبهشت ماه امسال تحویل گرفته شده بود که در مجموع در سال ۱۳۹۸ تعداد آمبولانس‌های دریافتی این دانشکده به چهار دستگاه رسید.

وی اظهار کرد: در راستای اهداف دولت به منظور عملی نمودن طرح تحول سلامت تلاش می‌کنیم بطور متوازن در همه حوزه‌های در این شهرستان زیر ساخت‌های شاخص‌های سلامت را ارتقا داده و سطح دسترسی مردم به خدمات درمانی با کیفیت و آسان را امکان‌پذیر کنیم.

مقدم تبریزی افزود: میانگین حضور فوریت‌های پزشکی بر بالین بیماران در تصادف‌های جاده‌ای این شهرستان ۱۰ دقیقه و در خدمات شهری هم اکنون ۶ دقیقه است در حالی که استاندارد کشوری این بخش به ترتیب ۱۵ و ۱۰ دقیقه برآورد شده است.

وی اضافه کرد: تعداد ماموریت‌های شهری فوریت‌های پزشکی این شهرستان در ماه ۷۲۰ مورد است که با استفاده از چهار پایگاه شهری انجام می‌شود.

دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان ۲۲۲ تختخوابی امام خمینی(ره) خوی در دولت تدبیر و امید ایجاد شده و سال گذشته توسط رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است. 

۸۱۳۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.