به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی و سعود احمد البروانی سفیر عمان در راستای افزایش همکاری‌های دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمدمهدی شهریاری در جریان دیدار با سفیر عمان در ایران ضمن اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور ایران و عمان گفت: این دو کشور همواره روابط حسنه و خوبی باهم داشته و این روند روزبه‌روز افزایش می یابد ضمن اینکه عمان به عنوان کشوری مهم و موثر در مناسبات منطقه‌ای بویژه در حوزه خلیج فارس مطرح است و می تواند به الگویی برای دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح گردد.
استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این استان با پتانسیل‌های منحصر بفرد در کشاورزی، دامپروری، محصولات باغی، صنایع تبدیلی و معدنی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و با توجه به اینکه محصولات باغی استان به دلیل مطلوبیت به کشورهای مختلف از جمله روسیه صادر و به صورت تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد، در صورتی که خط هوایی مابین عمان و آذربایجان‌غربی برقرار شود می توان این محصولات را به عمان نیز صادر کرد.
وی با اشاره به وجود سه فرودگاه استان گفت: آذربایجان غربی آمادگی برقراری خط هوایی با عمان را دارد تا هم نسبت به صادرات محصولات به این کشور و نیز سایر کشورها اقدام نماید.
شهریاری همچنین به ظرفیت منطقه آزاد ماکو و دریاچه ارومیه هم اشاره کرد و گفت: با وجود بهره مندی از ظرفیت های موجود آذربایجان‌غربی علاقمند است تا در توسعه اقتصادی مدنظر ایران و عمان، نقش جدی ایفا کند.

سعود بن احمد خالد البروانی سفیر عمان ضمن ابراز خشنودی از سفر به این استان به منظور بازدید از ظرفیتهای اقتصادی و فرهنگی تصریح کرد: امیدواریم این سفر دستاوردهای مثبتی را برای هر دو طرف به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در آبان ماه سالجاری به میزبانی تهران تصریح کرد: آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیتهای بی نظیری که دارد می تواند نسبت به معرفی این قابلیت ها در این نشست اقدام نماید.
سفیر عمان در ایران ظرفیت های گردشگری استان را نیز مورد خطاب قرار داد و افزود: در آینده نزذیک وزیر گردشگری ایران به عمان سفر می کند و این سفر می تواند بستر خوبی برای استان باشد.
البروانی از پیشنهاد برقراری خط هوایی مابین آذربایجان غربی و عمان و نیز اعزام هیات تجاری از استان به کشور عمان استقبال کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1251214
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.