حجت‌الاسلام ناصر خدایاری شامگاه سه‌شنبه در جلسه مدیران نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان‌غربی افزود: ماه محرم نماد بسیج اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و باید در کنار انعکاس آیین‌های مربوط به ماه محرم، در خصوص فرهنگ عزاداری و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی این ایام برای اعتلای فرهنگ اسلامی جامعه نیز تولید محتوا شود.

وی اضافه کرد: مشکلات فرهنگی موجود در جامعه باید به بهانه ایام محرم ارائه شود که از جمله این مشکلات می‌توان به بی‌توجهی شهروندان عزادار به موارد بهداشتی در خیابان‌ها و معابر، استفاده‌نکردن از ظرفیت مساجد و به‌جای آن حضور پررنگ در عزاداری‌های خیابانی و بی‌توجهی به موضوع اتحاد هیات‌های مذهبی اشاره کرد.

وی توجه بیشتر به تبیین فلسفه محرم را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: هدایت دسته‌های عزاداری به یک مکان مشخص برای ایجاد موج در جامعه و استفاده از ظرفیت همه هیات‌ها برای تجمع قابل توجه عزاداران در روزهای منتهی به عاشورا از جمله دیگر مواردی است که باید تولیدات رسانه‌ای در این خصوص بیشتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی همچنین با قدردانی از خدمات غیرقابل انکار خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیان دستاوردهای دولت گفت: در کنار ارائه تصویری از خدمات دستگاه‌های دولتی و خدماتی گوناگون در استان، این خبرگزاری می‌تواند در حوزه ارائه خدمات دستگاه‌های فرهنگی نیز گام‌های بلندتری بردارد.

حجت‌الاسلام خدایاری افزود: ادارات زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید همراهی خود را افزایش دهند و برنامه‌های مشترک را بیشتر کنند؛ همراهی این ادارات می‌تواند زمینه حل مشکلات اعضا را فراهم کند.

وی با تبریک انتصاب سرپرست جدید اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، گفت: امیدواریم این انتصاب زمینه ارتقای فعالیت‌های این حوزه را فراهم کند.

ادارات‌کل تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل کتابخانه‌های عمومی، حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه و خبرگزاری جمهوری اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان‌غربی است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.