محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در نهمین جلسه کنوانسیون حقوق کودک در آذربایجان‌غربی افزود: حقوق کودکان و توجه به آن وظیفه دولت است و باید حمایت‌های اجتماعی و پیشگیری لازم در این خصوص اعمال شود.
وی بیان کرد: اعتبارات خاصی برای حل این مسئله به دستگاه‌های اجرایی تخصیص داده شود تا حمایت از کودکان به درستی انجام شود؛ دولت‌مردان و نمایندگان مجلس نیز مسائل اعتباری حمایت از حقوق کودکان را مورد توجه و رسیدگی قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه توجه به حقوق کودکان مورد تاکید آموزه‌های دینی است، ادامه داد: شناسایی آسیب‌ها، چالش‌ها، نیازها و ارائه راهکارهای اجرایی در اولویت مدیران باشد.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این استان در راستای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و نیازمند اقدامات خوبی را انجام داده و توجه ویژه‌ای را هم به کودکان مرزی داشته است.
شهریاری افزود: این استان از نظر کودک‌آزاری جزو استان‌های پاک کشور بوده و امید است با هماهنگی بیشتر مسوولان اقدامات شایسته‌ای در استان اجرا شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه گفت: اسلام به کودکان و حقوق آنان توجه ویژه‌ای دارد و این حقوق قبل و بعد از تولد کودک مورد اهمیت است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: خداوند متعال بر والدینی که به فرزندان خود محبت می‌کنند رحمت وافری را نازل می‌کند و این نشان از اهمیت این مسئله است.
وی ادامه داد: مسوولان و مدیران نیز باید به حقوق کودکان توجه ویژه کنند زیرا این امر مورد تاکید اسلام و خداوند متعال و ائمه اطهار است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز گفت: کودکان قشر آسیب‌پذیر جامعه امروز هستند و در کشورهای غربی سوء‌استفاده از این بخش بسیار زیاد است.
علی اکبر گروسی ادامه داد: ایران کشوری است که بیشترین حمایت را از کودکان دارد و حمایت حقوقی و قضایی کودکان در اولیت ماست.
وی افزود: با توجه به اینکه کودکان امروز، آینده‌سازان کشور هستند و حمایت از آنان یک وظیفه انسانی است، این قشر باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان‌غربی گفت: مباحث حقوق کودک از مسائل ریشه‌ای در جامعه امروز بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.
پریسا علیلو افزود: بنا بر آموزه‌های اسلامی بیشترین حقوق کودکان بر عهده والدین است و در این راستا تحکیم بنیان خانواده برای حفاظت از حقوق کودکان در اولویت قرار دارد.
وی ادامه داد: کودکان نیروی محرکه توسعه کشور و سرمایه اجتماعی و انسانی هستند و آینده کشور وابسته به تربیت درست کودکان است.
وی اظهار داشت: توجه به وضعیت کودکان کار، کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان فاقد هویت در جامعه امروز مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.
نهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور صاحب‌نظران استانی در سالن شهید عطایی استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد و فعالان این بخش به بیان نظرها و پیشنهادهای خود پرداختند.
۹۹۱۸‪/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.