امیر رسولی روز یکشنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رقابت‌های استعدادیابی رشته سامبو با حضور ۱۴۰ رزمی‌کار از ۶ تا ۹ شهریور ماه جاری به میزبان استان خراسان شمال در سالن شهید علیدخت شهر بجنورد برگزار شد.

وی بیان کرد: عبدالله‌زاده در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم با چهار پیروزی متوالی تنها طلایی استان در این مسابقات بود، «لطفه» در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم با ۲ برد و یک باخت، شیخه‌پور در وزن منهای ۳۷ کیلوگرم با سه برد و یک باخت و احمدی در وزن منهای ۴۶ کیلوگرم با سه برد و یک باخت هر کدام یک مدال نقره بر گردن آویختند.

وی ادامه داد: این مسابقات در ۱۰ وزن مختلف رده سنی نوجوانان برگزار شد که پنج وزن مختص سنین ۱۳ تا ۱۴ سال و پنج وزن دیگر در رده ۱۴ تا ۱۶ سال بود.

رییس هیات ورزش‌های رزمی آذربایجان‌غربی گفت: تیم پسران استان متشکل از هفت سامبوکار به نام‌های اسماعیل عبداله‌زاده، پویا خسروی، دیار احمدی، سینا باباخانی، کمال شیخه‌پور، محمد لطفه و نوید سلیمان‌پور در ۲ رده سنی زیر ۱۳ و ۱۶ سال به مربیگری هیوا عزیزپور و سرپرستی ایوب فهیمی عازم این مسابقات شده‌ بود.

رسولی با اشاره به اینکه تیم آذربایجان‌غربی مقام چهارم تیمی این مسابقات را کسب کرد، افزود: خراسان شمالی مقام اول، خراسان رضوی مقام دوم و خوزستان مقام سوم تیمی را کسب کردند.

سیاوش لطفی‌زاده و پژمان علی‌بوکانی نیز ۲ داور استان در این مسابقات بودند.

رشته سامبو امسال برای اولین بار در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور حضور داشت.

کلمه سامبو مخفف عبارت دفاع شخصی بدون اسلحه است؛ این ورزش نوعی کشتی روسی است که در سال ۱۹۲۰ توسط ارتش شوروی برای مبارزه نفر به نفر سربازان ابداع شد.

رشته ورزشی سامبو سبک جدیدی از ورزش‌های رزمی است که زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت دارد و از سال ۱۳۸۹ به ایران وارد شد و تیم ملی سامبو در المپیک آسیایی جاکارتا نیز حضور داشت.

۷۱۵۶/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.