به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، فرهاد دژپسند با تاکید بر ضرورت درک و استفاده بهینه از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو گفت: استفاده از قابلیت های منطقه آزاد ماکو به همراه ایجاد فرصت های کشاورزی و استفاده از ظرفیت معادن و صنایع تبدیلی کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و معدنی، پیشرفت و رونق اقتصادی را برای منطقه و استان به همراه خواهد داشت.

وی مدیریت صحیح گردشگری و توسعه زیرساخت ها در این حوزه را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: منطقه آزاد ماکو سرشار از جاذبه های طبیعی و گردشگری است که می توان از این ظرفیت در جهت جذب گردشگر بویژه گردشگران خارجی و همچنین توسعه روابط با کشورهای همجوار بویژه ترکیه بهره برد.  

وزیر اقتصاد به ظرفیت های گمرک بازرگان نیز اشاره کرد و گفت: گمرک بازرگان بزرگ ترین و مهم ترین درگاه زمینی اتصال کشور به اروپا است و می تواند به یکی از پیشران های اقتصاد برون نگر در منطقه تبدیل شود.

دژپسند همچنین اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو با دارا بودن ۱۰ درصد از مساحت و ۶ درصد از جمعیت استان، می تواند نقطه اتکا و سکوی جهش اقتصادی استان آذربایجان غربی باشد.

وزیر اقتصاد افزود: با شناسایی و رفع مشکلات منطقه آزاد ماکو و تدوین یک برنامه مدون، شاهد اثرگذاری مثبت این منطقه بر استان و حتی کل کشور خواهیم بود.

دژپسند تاکید کرد: اگر فعالیت های مولد اقتصادی در منطقه آزاد ماکو بدرستی مدیریت شود و توسعه یابد نباید اصلا نگران اشتغال جوانان این منطقه بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1246965
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.