به گزارش ایرنا، فرماندار تکاب در آیین کلنگ زنی این واحد آموزشی اظهار داشت: این مدرسه ۲ کلاسه در زمینی به مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۵۰ مترمربع در مدت ۱۸ ماه توسط بنیاد خیریه برکت در روستای «چوپلو» از توابع بخش تخت سلیمان احداث خواهد شد.

محمود زمانی افزود: این واحد آموزشی پنجمین مدرسه‌ای است که توسط بنیاد برکت در تکاب ساخته می‌شود و پیش از این مدارس برکت در روستاهای دورافتاده و سخت‌گذر «عربشاه اوریات»، «قلعه‌جوق»، «گوگردچی» و «نخوددره» احداث شده است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این واحد آموزشی، ۹۰ نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی این روستا از فضای آموزشی مناسب بهره‌مند شدند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است و در زمینه‌های «اشتغال‌زایی» و «عمرانی» فعالیت می‌کند.

هفته گذشته نیز عملیات اجرایی احداث مدرسه سه کلاسه روستای دورافتاده «آی قلعه سی» واقع در بخش مرکزی تکاب با پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شد.

همزمان با هفته دولت امسال ۳۲ طرح مختلف عمرانی و زیربنایی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که با ۸۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰۱ روستا و ۲ بخش مرکزی و تخت سلیمان در منطقه‌ای کوهستانی و سخت‌گذر واقع شده و ۳۶ هزار نفر از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند؛ ۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در تکاب تحصیل می‌کنند.

دوم تا هشتم شهریور هر سال به مناسبت گرامیداست یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.