محمود بدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی ۴۱۰ میلیارد ریال آورده شخصی هزینه شده و باقی هزینه ساخت نیز با استفاده از تسهیلات کم‌بهره بانکی بنیاد مسکن تامین شده‌است.

وی ادامه داد: این مساکن برای خانوارهای نیازمند جامعه و همچنین اقشار کم درآمد روستایی فاقد مسکن با پرداخت تسهیلات ویژه مسکن روستایی و کمک‌های بلاعوض اقدام شده‌است.

وی بیان کرد: ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد، بنا به فرمان امام (ره) توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تحقق مشارکت‌های مردمی در رفع نیازهای جامعه است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: طرح بازسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی با هدف ایمن سازی منازل روستایی اجرا می شود.

بدلی اضافه کرد: در این راستا نیز همکاری‌های لازم با دفتر مشارکت های حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) برای رسیدگی به منازل نیازمند نوسازی انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی بوده و اجرای آن نیازمند همراهی بیشتر روستانشینان است.

بدلی اعلام کرد: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم نامیده می‌شود و نیازمند مقاوم سازی است.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۸۲ روستا از آنها بالای ۲۰ خانوار است و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.

پایه چنین طرح‌هایی در کشور از سال ۱۳۶۲ هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.

تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح‌های مذکور است.

این استان مرزی دارای سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت است که ۳۴.۶ درصد از آن در مناطق روستایی و ۶۵.۴ درصد در مناطق شهری سکونت دارند.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.