مسوول برگزاری این جشنواره عصر روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این جشنواره بیش از ۳۰ بانوی ربطی، انواع غذاهای متنوع محلی و سنتی را تهیه و به نمایش گذاشتند.

جعفر قادری گفت: این جشنواره با هدف شناسایی غذاهای بومی و سنتی شهرستان و معرفی آن به شهروندان برای ترویج آن در بین خانواده‌ها و نزدیک کردن سلایق نسل جدید به غذاهای سنتی برگزار شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره توسط هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی و با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری ربط و همچنین مرکز یادگیری محلی این شهر برگزار شد.
وی اظهار داشت: نحوه انتخاب غذاهای برتر بر اساس مواردی چون میزان استفاده از ادویه‌های محلی، کیفیت غذا، مقدار روغن استفاده شده، طعم غذا و موارد دیگر توسط داوران معرفی انجام شد.
وی گفت: «به‌ربه‌سیل»، «دوکلیو»، «کنگر»، «پرپره‌به‌ترش»، «که‌لانه»‌، «کولیره‌چه‌وره»، «برویش»، «نیسکینه»، «کوکی په‌تاته»، «گیابرژانه»، «ساور»، «هه‌لوا» و دیگر غذاهای محلی از جمله غذاهایی بود که در این جشنواره تهیه و به نمایش گذاشته شد.
عرضه انواع صنایع دستی بانوان این شهرستان از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.

شهر ربط با 20 هزار نفر جمعیت در بخش مرکزی سردشت قرار گرفته و حدود 20 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد؛ این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی همچون چشمه آب جوشان «گراوان» و یخچال طبیعی «کونه پیست» است.
۷۵۶۲/۶۱۸۵/

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.