افشین خدایاری عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم ملی نوجوانان ایران با هدایت «محمد وکیلی» عصر جمعه و در دومین دیدار از مسابقات نوجوانان جهان با نتیجه سه بر صفر مقابل تیم ملی چک مغلوب شد و نتوانست از سد این حریف قدرتمند عبور کند.

وی بیان کرد: امتیازآورترین بازیکن این دیدار «ماتوس دراهونوفسکی» با ۱۸ امتیاز از تیم جمهوری چک و امتیازآورترین بازیکن تیم ایران «امیرحسین توخته» با ۱۷ امتیاز بود.

وی ادامه داد: طی روز گذشته نیز تیم ملی نوجوانان ایران در نخستین دیدار خود با نتیجه سه بر یک بلغارستان را شکست داد و توخته با هنرنمایی خوبی که داشت با کسب ۲۷ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین معرفی شد.

سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان‌غربی گفت: امیرحسین توخته در پست سرعتی‌زن، بردیا سعادت در پست قطرپاسور و سهیل مسعود و علی‌اصغر نبی‌زاده نیز در پست پاسور، چهار والیبالیست تاثیرگذار ارومیه‌ای در کنار امیرحسین خانی،  عبدالمختار بوش، امین خواجه خلیلی، سهیل کمال‌آبادی، مهران فیض امام دوست، امیررضا سرلک، مهدی جلوه و سجاد جلوداریان، بازیکنان حاضر در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ تونس هستند.

خدایاری افزود: سال گذشته نیز چهار والیبالیست ارومیه‌ای به همراه یاشار جوادی مربی بومی این شهر در مسابقات ۲۰۱۸ نوجوانان آسیا حضور داشتند و به همراه تیم ملی به مقام سوم قاره کهن رسیدند.

وی گفت: «توخته» و «سعادت» به تازگی از مسابقات قهرمانی جوانان جهان در بحرین بازگشته‌اند و با توجه به کسب مقام قهرمانی از روحیه بالا و آمادگی بسیار خوبی برخوردارند.  

شانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از ۳۰ مرداد تا هشت شهریور در حال پیگیری است؛ نوجوانان والیبال ایران در ادامه این رقابت‌ها امروز شنبه از ساعت ۱۳:۳۰ مقابل کلمبیا به میدان می‌روند و در آخرین دیدار مرحله گروهی از ساعت ۲۰ روز یکشنبه سوم شهریور ماه برابر ایتالیا صف‌آرایی می‌کنند.

در گروه‌بندی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان و در گروه یک برزیل، تونس، کوبا، تایوان و بلاروس، در گروه ۲ ایران، ایتالیا، جمهوری چک، کلمبیا و بلغارستان، در گروه سه ژاپن، مصر، آرژانتین، آلمان و مکزیک و در گروه چهار روسیه، کره‌جنوبی، آمریکا، نیجریه و دومینیکن هم گروه هستند.

در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه چهار تیم به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند و تیم‌های پنجم هر گروه برای کسب رتبه‌های ۱۷ تا ۲۰ با هم رقابت می‌کنند.

در ۱۵ دوره گذشته، ایران ۱۱ بار در مسابقات نوجوانان جهان شرکت کرده است و با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، پس از تیم‌های برزیل و روسیه سومین تیم پرافتخار تاریخ مسابقات محسوب می‌شود.

در آخرین دوره این مسابقات که در سال ۲۰۱۷ به میزبانی بحرین برگزار شد، ایران با هدایت «محمد وکیلی» به مقام قهرمانی رسید.

۷۱۵۶/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.