صلاح‌الدین حق‌گوی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که با توجه به بارندگی‌های مناسب بهاره امسال ۵۰۰ تن انجیر از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.
وی افزود: عمده‌ترین ارقام این محصول، انجیر محلی هستند که شامل «زرده»، «توپه»، «شله»، «حاجی‌آلکا» و غیره است.
وی میانگین برداشت از باغ‌های این محصول را در هکتار هفت و نیم تا هشت تن اعلام کرد و افزود: برداشت این محصول تا اواخر مهرماه در سطح این شهرستان ادامه دارد.
«حق‌گوی» اضافه کرد: محصول انجیر به صورت تازه‌خوری در بازار سردشت مصرف و قسمتی هم به میادین میوه شهرهای همجوار و همچنین اقلیم کردستان صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: با توجه به شرایط و اقلیم آب‌ و هوایی این شهرستان معرفی ارقام جدید و پرمحصولی که سازگاری بیشتری دارند از جمله برنامه‌های این مدیریت در سالجاری خواهد بود.

وی بیان کرد: محصول انجیر سردشت علاوه بر مصرف به صورت تازه‌خوری به صورت خشک شده نیز به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود. 

درخت انجیر نیمه‌گرمسیری است و زمستان‌های ملایم همراه با بارندگی‌های پراکنده و تابستان‌های گرم را ترجیح می‌دهد؛ اثر گرما و رطوبت در میوه انجیر نسبت به نوع مصرف میوه متفاوت است. 
این میوه منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های A و B و C است.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و در نوار مرزی ایران با عراق واقع شده و ۸۰ هزار هکتار از مساحت آن را عرصه‌های جنگلی تشکیل می‌دهد. 
به غیر از انجیر، سالانه هزاران تن انواع انگور، گردو، بادام، سماق، سقز و انواع گیاهان دارویی نیز از جنگل‌های سردشت استحصال و روانه بازار مصرف می‌شود.  
در سردشت ۲۸ هزار و ۹۴ هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که ۹ هزار و ۷۷۸ هکتار آبی و ۱۸ هزار و ۳۱۶ هکتار به صورت دیم است؛ سالانه ۱۲۲ هزار تن انواع محصولات دامی، آبزی، زراعی و باغی در سردشت تولید می‌شود.
۷۵۶۲/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.