منصور جلایر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیگیری‌نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحدها و همچنین رعایت نکردن استانداردهای اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل ابطال این پروانه‌ها به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: کارشناسان اداره کل استاندارد آذربایجان غربی به همراه کارشناسان بخش خصوصی طرف قرارداد به صورت مستمر واحدهای تولیدی و خدماتی را زیرنظر دارند و رعایت استانداردها را پیگیری می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت پروانه کاربرد علامت استاندارد ۱۴ واحد تولیدی تعلیق شده تا بررسی های لازم در این خصوص صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی بیان کرد: هم‌اکنون تعداد فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری در استان یک هزار و ۴۲۵ فقره و تعداد واحدهای تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان یک هزار و ۲۷۲ واحد است.

جلایر اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد در آذربایجان غربی صادر و ۱۵۳ پروانه نیز تمدید شده است.

وی گفت: تولید محصولات غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی و خدمات سردخانه‌ای از جمله بخش‌هایی هستند که برای فعالان آنها در سال جاری پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شده است.

وجود علامت استاندارد در محصولات داخلی موجب اطمینان بخشی در جامعه نسبت به کالای مورد نظر می‌شود.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.