قرنی مصطفی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانه‌های ورزش با مشارکت استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور تجهیز شد.

وی ادامه داد: تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی شامل میز پینگ پنگ، میز فوتبال دستی، میز شطرنج، توپ والیبال و توپ فوتسال است که برای تامین آنها در مجموع ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شد.

مصطفی پور اضافه کرد: این تجهیزات ورزشی در اختیار خانه‌های ورزش روستاهای «کاولان علیا»، «کله گاوی»، «قوزلوی‌ علیا»، «کیتکه» و «اوزونتاش» قرار گرفت و با تجهیز آنها شمار خانه‌های ورزش روستایی تجهیز شده در مهاباد به ۱۸ باب رسید.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: این خانه‌های ورزشی دارای ۶۰ مترمربع مساحت بوده و از طرف دهیاران روستا برای تجهیز و آماده‌سازی در اختیار اداره ورزش و جوانان این شهرستان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: خانه‌های ورزش روستایی فرصت مناسبی برای حضور بانوان روستایی را در فضاهای ورزشی فراهم کرده است.

مصطفی پور بیان کرد: امسال در فروردین ماه و تیرماه سال جاری هم هفت خانه روستایی در بخش های مرکزی و خلیفان تجهیز شده بود.

تجهیز خانه‌های روستایی از سال ۱۳۹۵ با همکاری فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی آغاز و در ابتدا ۱۰ باب خانه ورزش روستایی تجهیز شد؛ در سال ۱۳۹۶ نیز ۲۰ باب و در سال گذشته نیز ۳۲ باب خانه دیگر تجهیز شد.

نخستین وظیفه وزارت ورزش و جوانان ایجاد نشاط و سلامت در جامعه است و فدراسیون روستایی در رسیدن به این اهداف نقش مهمی دارد.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

۹۹۰۳/۳۰۲۰/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.