یدالله کارگرپیشه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کسب پیروزی مقابل روسیه‌ای که با تمام ستارگان خود و در زمین خود مقابل ایران صف‌آرایی می‌کند، کار بسیار دشواری است ولی در این میان افزایش میزان خودباوری و بهره‌گیری از غیرت و تعصب ایرانی می‌تواند تا حدود زیادی گره‌گشا باشد.

وی بیان کرد: هر ۲ تیم ایران و روسیه با ۲ برد طی ۲ روز گذشته به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه پنجم انتخابی المپیک شامگاه امروز /یکشنبه/ در حالی به مصاف هم می‌روند که نتیجه این مسابقه سرنوشت رسیدن یا بازماندن از المپیک را برایشان رقم خواهد زد و بدون شک هیچ‌کدام نمی‌خواهند که از این غافله عقب بمانند.

وی ادامه داد: تیم ملی ایران روز گذشته با استفاده از تمامی بازیکنان ذخیره موفق به کسب یک پیروزی شیرین مقابل مکزیک شد و بازیکنان اصلی فرصتی برای تجدید قوا و استراحت پیدا کردند و امید می‌رود امشب با تمام توان مقابل روسیه به میدان بروند.

پیشکسوت و کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال گفت: برخوردری از شانس دوباره تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا تا حدود زیادی خیال والیبال‌دوستان را راحت کرده ولی چه بهتر است که با پیروزی مقابل روسیه به این موفقیت بزرگ برسیم که کمی بعید به نظر می‌رسد.

کارگرپیشه افزود: خودباوری، انسجام و هماهنگی تیمی از مهمترین فاکتورهایی است که اگر در زمین مسابقه به خوبی پیاده شود، مسیر پیروزی را برای هر تیمی هموار می‌سازد و در بسیاری از مسابقات حساس ورزشی شاهد بودیم که بازیکنان ایرانی در سایه اراده و غیرت به موفقیت‌های خیره‌کننده‌ رسیده‌اند. 

ایران روزهای جمعه و شنبه گذشته در دیدار با تیم‌های کوبا و مکزیک موفق به کسب پیروزی شد و شامگاه امروز /یکشنبه ۲۰ مرداد/ در سومین و آخرین مسابقه انتخابی المپیک از ساعت ۲۰:۳۰ مقابل روسیه میزبان به میدان می‌رود.

تیم ملی ایران در صورتی که نتواند در این مسابقات سهیمه المپیک را به دست آورد، باید دوباره در مسابقات انتخابی قاره آسیا شانس خود را امتحان کند؛ مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا از ۱۶ تا ۲۲ دی ماه امسال با حضور هشت تیم برتر این قاره به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود و در نهایت تیم قهرمان به مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه می‌یابد.

رقابت‌های انتخابی المپیک در ۶ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و در نهایت تیم‌های برتر هر گروه سهمیه المپیک را کسب می‌کنند؛ بر اساس اعلام فدراسیون سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، جواد کریمی، محمدرضا موذن، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور ۱۲ بازیکن تیم ملی والیبال ایران برای شرکت در این رویداد مهم جهانی (روسیه) هستند.

شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران ملی‌پوشان زیادی تقدیم تیم‌های ملی کرده است که یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست، میرسعید معروف، مرتضی شریفی و بردیا سعادت پنج کاپیتان ارومیه‌ای از دهه‌های ۴۰ تا ۹۰ هستند.

۷۱۵۶/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.