غرب کشور با داشتن طبیعت بکر، هم‌مرزی با کشورهای خارجی، گردشگری سلامت و آثار فراوان تاریخی ثبت شده، ظرفیت فراوانی دارد.

جلیل جباری امروز در جمع خبرنگاران که در سالن اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان به مناسبت برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری برگزار شد اظهار کرد: بی‌شک برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری نقش بسیار مهمی در معرفی جاذبه‌های استان خواهد داشت و بازتاب ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی توسط رسانه‌ها نقش فراوانی در این موضوع دارد.

وی با ابراز خرسندی از ثبت ملی رویداد شمس تبریزی در خوی تصریح کرد: این همایش شمس تبریزی در دو بخش، همایش علمی بین‌المللی از ۲۳ تا ۲۸ مرداد و بخش دوم جشنواره آوا و نواها در مهر ماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: غرب کشور با داشتن طبیعت بکر، هم‌مرزی با کشورهای خارجی، گردشگری سلامت و آثار فراوان تاریخی ثبت شده،ظرفیت فراوانی دارد.

جباری از حمایت سرمایه‌گزاری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد و اظهار کرد:این حمایت از طریق صندوق توسعه ملی انجام شده و سرمایه‌گزاران وام سرمایه‌گزاری دریافت می‌کنند.

جباری گفت:همچنین در این جشنواره، گروه‌های هنری، آیینی و فرهنگی از استان‌های مختلف حضور یافته و ضمن معرفی نخستین موزه کودک استان، به گردشگری سلامت نیز توجه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گزاری در مهر امسال در ارومیه اظهار کرد: در این همایش، ۳۰ بسته سرمایه‌گزاری گردشگری به سرمایه‌گزاران برای جذب سرمایه‌ ارائه می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.