حسن کوماسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حمایت از تولید کالای ایرانی و ایجاد رضایت در بین مودیان، مهلت ویژه‌ای تا پایان ۳۰ مهر امسال در این خصوص در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده، بخشودگی برای مؤدیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط در آبان سال جاری، معادل ۹۸ درصد جرایم قابل بخشش و برای سایر مودیان ۹۶ درصد جرایم قابل بخشش خواهد بود.

وی بیان کرد: درصدهای بخشودگی برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط که بعد از آبان ماه نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنند درصد بخشودگی به تدریج کمتر شده، به این شکل که برای هر ماه تاخیر ۲ درصد برای واحدهای تولیدی و چهار  درصد برای سایر شرکت ها جریمه مطالبه می شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اعلام اینکه میزان بخشودگی جرایم براساس تاریخ پرداخت مانده بدهی قطعی شده هر یک از سنوات است، اظهار کرد: برای بخشودگی جرایم در اجرای این بخشنامه، مودیان باید درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی استان تسلیم کنند تا در اجرای این بخشنامه مورد بخشودگی قرار گیرد.

کوماسی با اعلام اینکه مودیان مالیاتی می توانند برای هر یک از سنوات با پرداخت بدهی مالیاتی آن سال، از مفاد این بخشنامه بهره مند شوند، ادامه داد: مودیانی که قبل از ابلاغ این بخشنامه نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده خود اقدام کرده‌اند، می توانند درخواست بخشودگی جرایم خود را تا ۲۰ اسفند سال جاری به ادارات امور مالیاتی تسلیم و مورد بخشودگی قرار گیرد.

سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد در آذربایجان غربی وصول می شود که بیش از ۹۰ درصد آن درآمد مالیاتی است.

این میزان حدود یک درصد کل درآمد مالیاتی در کشور برآورد می شود.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.