علیرضا شیخی روز سه‌شنبه در دیدار با فرماندار شاهین‌دژ، هزینه گازرسانی برای هر خانوار ۲۴ روستای این شهرستان را بالاتر از ۱۲۰ میلیون ریال دانست و گفت: گازرسانی به این روستاها نیازمند حدود ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه است.

وی ادامه داد: ما آماده‌ایم تا ۱۶۰ میلیارد ریال آن را از محل اعتبارات خود تامین کنیم اما با توجه به محدودیت‌های شرکت گاز، ۸۰ میلیارد ریال مابه‌التفاوت موجود با همکاری فرمانداری تامین می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغیه هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران در سال ۱۳۹۳ مبنی بر تعیین سقف هزینه تمام شده ۶۰ میلیون ریالی به ازای هر خانوار برای گازرسانی به روستاها، افزود: نیمه اول  سال ۱۳۹۷ با دستور وزیر نفت، سقف تعیین شده برای روستاهای مناطق سردسیر به ۱۲۰ میلیون ریال افزایش یافت و در هر روستایی که هزینه گازرسانی آن‌ها برای هر خانوار کمتر از ۱۲۰ میلیون ریال باشد، گازرسانی آن‌ها به سرعت اجرا می‌شود.

«شیخی» با اعلام اینکه شاهین‌دژ از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار استان است، اظهار داشت: تلاش می‌شود تا در هفته دولت گازرسانی ۲ روستای این شهرستان به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت این ۲۴ روستا ۲۰ درصد از جمعیت روستایی شاهین‌دژ را شامل می‌شود، افزود: گازرسانی به آن‌ها می‌تواند جمعیت تحت پوشش گاز این شهرستان را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی افزود: هدف ما این است درصد برخورداری جمعیت شاهین‌دژ از نعمت گاز تا پایان امسال به ۶۴ درصد برسد.

در این جلسه فرماندار شاهین‌دژ نیز قول مساعد داد تا برای تامین مابه‌التفاوت موجود جهت گازرسانی به ۲۴ روستای اشاره شده پیگیری‌های لازم را به عمل آورد.

۳۲۱۴/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.