رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: 69 نفر طی سال جاری در استان دچار غرق شدگی شدند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی دکتر باقر بهرامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از اول فروردین ماه امسال تا دوازدهم مرداد ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد غرق شدگان در استان رشد چشمگیری داشته است، اظهار کرد: امسال در این بازه زمانی 69 نفر در استان غرق شدند.

وی ادامه داد: 29 مورد در شهر ارومیه، 9 مورد مربوط به شهرستان خوی،2 مورد شهرستان اشنویه ، 6 مورد شهرستان میاندوآب، 8 مورد شهرستان سردشت، 2 مورد شهرستان ماکو، 2 مورد شهرستان مهاباد، 5 مورد پیرانشهر، 1 مورد بوکان، 3 مورد شاهین دژ و 2 مورد در شهرستان چایپاره  غرق شده اند که با اقدامات اولیه فوریت های پزشکی 29 نفر از این تعداد به بیمارستان اعزام شده اند و متاسفانه 40 نفر نیز فوت کردند.

بهرامی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته نیز تعداد غرق شدگان 22 نفر بوده است، افزود: در مجموع در سال گذشته 17 نفر در استان بر اثر شنا و رعایت نکردن اصول ایمنی غرق شده و جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال در استان  آمار غرق شدگی رو به رشدی داشتیم ادامه داد: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت ها و رعایت آنها از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا محسوب می شود که امیدواریم هم استانی های عزیز با رعایت کردن این اصول دچار این حادثه ناگوار نشوند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.