باقر بهرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ نفر در آب‌های آذربایجان‌غربی دچار حادثه شده اند که از این تعداد ۲۹ نفر با اعزام به بیمارستان ها،  نجات یافته‌اند.

وی اظهار داشت: از این تعداد بیشترین آمار غرق شدگان مربوط به شهر ارومیه با ۲۹ نفر است.

وی اضافه کرد: علاوه بر ارومیه، ۹ نفر در خوی، هشت نفر در سردشت، ۶ نفر در  میاندوآب، پنج نفر در پیرانشهر، سه نفر در شاهین دژ، ۲ نفر در هرکدام از شهرهای اشنویه، ماکو، مهاباد و چایپاره و یک نفر در آب های بوکان غرق شده اند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: سال گذشته ۲۲ نفر در آب های آذربایجان غربی دچار حادثه شده بودند که از این تعداد ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

بهرامی افزود: شنا کردن در نزدیکی‌های سواحل و خودداری از حضور در مناطق با عمق زیاد، شنا کردن به صورت دسته جمعی از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی اظهار داشت: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت ها و رعایت آنها از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا محسوب می شود که امیدواریم  شهروندان این موارد را رعایت کنند.

سالانه دهها نفر در دریاچه های پشت سدها و رودخانه های آذربایجان‌غربی غرق می شوند که امسال غرق شدگان در دریاچه ارومیه نیز به آنها اضافه شده است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.